SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Wednesday, August 24, 2005

Relatie in 3 minuten

Naar aanleiding van een gesprek over cabaret, cabaretteksten en -liedjes hier een tekst van een van m'n favoriete cabaretiers, Niet Uit Het Raam (NUHR). Relatie in 3 minuten, die op Alle 13 NUHR staat en daar 7 minuten duurt ;-) Maar hij is erg grappig, ook in tekstvorm :)

Man: Het klinkt misschien gek, maar ken ik je ergens van?
Vrouw: Alsjeblieft zeg!
Man: Heb je misschien een vuurtje voor me?
Vrouw: Allemensen!
Man: Je hebt mooie ogen!
Vrouw: Mijn God!
Man: Je hebt echt hele mooie ogen!
Vrouw: ...
Man: Wil je wat drinken? Mag ik er even bij komen zitten? Wat doe je zoal in het leven? Zal ik je naar huis brengen?
Vrouw: Kom je nog even binnen voor een kopje koffie?
Man: Nee sorry, ik ga nooit op mijn eerste afspraak bij een vrouw thuis koffie drinken.
Vrouw: Let niet op de rommel.
Man: Je hebt een leuk huis. Je hebt een mooi lichaam. Vind je dit lekker? Hoe vond je het?
Vrouw: Je was geweldig. Wanneer zie ik je weer? Ga je niet weer elke avond weg? Wil je geen onderbroeken in de badkamer laten slingeren? Ik ben niet je werkster. Heb je de boodschappen gehaald? Zullen we weer eens wat samen gaan doen? Hoe vind je mijn haar? Je hebt het niet eens gezien?
Man: Zullen we weer eens...
Vrouw: Nee ik niet zoveel zin.
Man: Heb je hoofdpijn?
Vrouw: Nee, maar van vrijen met jou krijg ik altijd hoofdpijn. Ga je mee naar de verjaardag van mijn moeder?
Man: Nee, ik kan niet.
Vrouw: Maar ik heb niet eens gezegd wanneer.
Man: Wanneer wou je naar de stad?
Vrouw: Dat weet ik nog niet.
Man: Zie je wel, dan kan ik niet.
Vrouw: Waarom niet?
Man: Dat weet ik nog niet, maar ik regel wel iets.
Vrouw: Ik ben zwanger.
Man: Mooiste dag van mijn leven.
Vrouw: Ik ben weer zwanger.
Man: Mooiste dag van mijn leven.
Vrouw: Ik ben zwanger.
Man: Mooiste dag van mijn leven.
Vrouw: Hou je nog van me?
Man: Ik heb een vriendin.
Vrouw: Maar hou je nog van me?
Man: Ik heb een vriendin. Al zeven jaar.
Vrouw: Blijf je bij me? Voor de kinderen. Eerlijk is eerlijk
Man: Bij haar heb ik ook kinderen. Meer dan bij jou. Dus ga ik naar haar. Voor de kinderen. Eerlijk is eerlijk.
Vrouw: Eindelijk vrij. Ik voel me al een tijdje uitstekend.
Man: Ik mis je.
Vrouw: Ik heb je niet meer nodig.
Man: Je hebt nog steeds mooie ogen.
Vrouw: ... meen je dat?
Man: Zullen we wat gaan drinken?
Vrouw: Kom je bij me eten? Stel ik je voor aan mijn nieuwe vriend. Had ik je al verteld dat we zo vaak vrijen?
Man: En zijn onderbroeken? Laat hij die in de badkamer slingeren?
Vrouw: Hij ruimt alles op. En hij kookt heel lekker. We hebben de taken samen verdeeld zonder dat we dat hebben afgesproken. Vanavond gaan we samen naar mijn moeder en morgen naar de stad. Hij vindt alles leuk wat ik leuk vind. Als ik wat vraag doet hij dat zonder morren. En we doen hel veel dingen samen. Had ik al verteld dat we een huis gekocht hebben?
Man: En ben je gelukkig?
Vrouw: Had ik je al verteld dat hij drinkt?
Man: Had ik je al verteld dat ik een ongeneeslijk ziekte heb?
Vrouw: ...oh wat verschrikkelijk...ik weet niet wat ik moet zeggen,,,hoe lang...eeeh...heb je nog?
Man: Volgens de dokter heb ik nog een tijdje. Ik heb er geen last van en het kan helemaal geen kwaad. Het jeukt een beetje, maar het is wel ongeneeslijk. Koortslip. Zo noemen ze dat.
Vrouw: Heb ik je al verteld dat mijn buurvrouw overleden is?
Man: Ja, dat heb je al verteld.
Vrouw: Heb ik je al verteld dat mijn buurvrouw overleden is?
Man: Ja, dat heb je al verteld.
Vrouw: Heb ik je al verteld dat mijn buurvrouw overleden is?
Man: Nee, vertel eens van je buurvrouw.
Vrouw: Wat is er met mijn buurvrouw? Wie bent u trouwens? Gaat u trouwens toch weg.
Man: Kijk eens wie er is?
Vrouw: Wie bent u? Gaat u toch weg meneer.
Man: Je hebt nog steeds mooie ogen.
Vrouw: ...Gekkie.

Geschreven door Peter Heerschop, Viggo Waas en Joep van Deudekom
Muziek gecomponeerd door Joep van Deudekom


Komend seizoen staat NUHR in het theater met De Ploeg. Hiermee speelden ze al eerder Familie (van de Ploeg) en Festen. Nu is er een eigen versie van The Godfather, oftewel De Godvader IV, Vendetta. Ook Najib Amhali zal aan dit familiedrama meedoen! Dat is dus meer dan de moeite waard, mis 't niet :)

1 Comments:

  • At 24 August, 2005 13:06 , Blogger Jop said...

    Ze vallen af en toe wel een beetje in de herhaling he?:P 't Zijn echter wel geniale cabaretiers!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home