SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Monday, September 19, 2005

Avontuurlijk kanotochtje door prachtig Utreg

Wil je eens mooi Utrecht zien, hou je wel van een beetje actief en ben je niet bang voor een beetje water? Dan moet je echt een keertje een kano huren bij de Rijnstroom en een mooi tochtje door de Utrechtse wateren maken.

Dat heb ik gisteren namelijk ook gedaan en ik vond 't geweldig! Met vijf zwemvriendjes en -vriendinnetjes langs het stadion (met live-voetbalverslag), via ledig erf, over de oude gracht (pas op voor de rondvaartboten!), plomptorengracht (bij de voorstraat/drift), kromme nieuwegracht, nieuwegracht en een jungleachtig waterstraatje met veel beplanting, smal vaarwater en lage bruggetjes. Wat mij betreft het heerlijkste stukje van de hele route, in een prachtige omgeving avontuurlijk kanoën (want je moet de hele tijd opletten dat je niet tussen de planten zit en op tijd bukt).

Maar wat ik toen niet wist was dat het avontuurlijkste gedeelte nog moest komen... toen we ineens na een tunnel bij een enorme plaat in het water uitkwamen. De 'kade' bestond uit beton en was hoog! Iets boven het water waren hele dunne, smalle plankjes hout bevestigd op stellingen die normaal een boekenplank tegenhouden en daar moesten wij overheen om op de kant te kunnen staan. Brrrr! Het lukte wel, iedereen heeft op die manier de kant bereikt. Kano's werden aan touwen omhoog 'getakeld', om aan de andere kant van de plaat weer in 't water te worden gedonderd (met een paar liter water meer).

Onze kanotour eindigde uiteindelijk een half uur later dan de planning met twee kanoërs in 't water (waarvan er een nog een extra kano meesleepte) en vier mensen op de kant die de peddels en tassen droegen. Wat een avontuur! :o) Als iemand nu aan me zou vragen of ik nog een keer mee ging kanoën in Utrecht, hoef ik geen seconde te twijfelen en ga ik meteen mee!

Ohja, dit hele avontuur heb ik wel beleefd na 3 uur slaap door het gele galerijfeest, maar daar vertel ik later wel wat over (met misschien een of enkele foto's).

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home