SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Friday, May 12, 2006

Sevillaaaaaaaa

Zondagmiddag 30 april kwamen we in Sevilla aan en dezelfde zondag wist ik het al. Dit is de mooiste Spaanse stad die ik ken. Gaat dat zien. Zal nog even een korte samenvatting geven van wat er dan zo indrukwekkend was aan Sevilla :) De kathedraal, de Giralda-toren, eigenlijk alles wat Moors is in de stad (klaar! :P), Het Alcazar (soort paleis, staat in een boel oude steden) (maar die heb ik dan weer niet gezien...), de oude binnenstad/Moorse wijk, het pad langs de rivier, de prachtige parken (waar heb je Barca voor nodig?!), nieuwe bruggen a la de Erasmusbrug in Rotjeknor, stadsmuren, heel veel witte huisjes, een gebouw waarvan ik nog altijd niet weet wat het is EN EN EN ... Fería de Abril! :D Geen ding, maar een feest! Een week lang feest. Wij mochten er maar 1 dag (zondag) van genieten, maar de hogere prijs die wij hierdoor voor het hostel betaalden was het waard. Het was gaaf, het was Spaans, het was klederdacht, maar op een moderne manier, het waren tenten, dansende mensen, veel Spanjaarden en vuurwerk.

Gaat dat zien, mocht het in het echt niet lukken, heb je hier vast een he-le-boel foto's ;)

En la calle (op de straat)

Melissa relaxend op het terras van het hostel


De kathedraal en haar tuin

Giraldatoren en het uitzicht (van witte huisjes)

Het Alcazar voor zover we het gezien hebben (de tuinen)

Parken

Langs de rivier

Plaza de Torros (van de stieren dus ;)

En we zagen ook nog een manifestatie op 1 mei...

Plaza de España (een gigantisch verschil met het betonnen pleintje in Madrid)

Fería de Abril

En tot slot een sterretje in het plafond van het restaurant uit mijn Rough Guide

7 Comments:

  • At 12 May, 2006 23:16 , Anonymous Anonymous said...

    Oooooooh ik wil ook naar Sevilla nu! ;)
    Maar eigenwijs als ik ben begin ik toch maar eerst met Madrid. Met de betonnen pleintjes. ;)

     
  • At 12 May, 2006 23:32 , Blogger Maarten said...

    Leuke (foto) verslag Maartje. :D

     
  • At 13 May, 2006 00:54 , Blogger 4duckie2see said...

    Prachtig, prachtig, prachtig! Je maakt echt supermooie foto's! Ga jij mij de volgende keer les geven?

     
  • At 13 May, 2006 17:54 , Anonymous Anonymous said...

    Maarje,wat fantastisch mooie foto's. Ik ben trots op je.

    Papa

     
  • At 13 May, 2006 19:04 , Anonymous Anonymous said...

    Ik ga ff heel origineel zijn in de rij met complimenten..

    Wat mooi! wauw!! Ik ben benieuwd wat er nog meer op dat fototoestel van je staat....op naar deel 2...:))

     
  • At 13 May, 2006 19:57 , Anonymous Anonymous said...

    Wauw, supermooie foto's!!

     
  • At 13 May, 2006 20:39 , Anonymous Anonymous said...

    gave foto's zeg! als ik weer geld heb ga ik eens denken aan een tripje richting sevilla ;)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home