SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Wednesday, September 28, 2005

En er was niets in Barcelona

Een paar dagen geniet ik al (weer) van Bløf's prachtige Barcelona, het is zo mooi en meeslepend en laat je door de stad dolen...

Ik zat in Parc Guell
Tussen Gaudi's mozaïeken
Zo gebroken en zo bont en blauw
Als alles in mijn hoofd en in mijn hart
De Ramblas op en neer, ik hoorde wel muziek
Maar ik wist dat die voorgoed veranderd was
En er was niets in Barcelona, niets in Barcelona
Er was niets in Barcelona, niets in Barcelona


Er mag dan wel niets in Barcelona zijn, in Madrid staat toch echt een universiteit (en hopelijk later ook een kamer) op mij te wachten. En 't komt weer een stukje dichterbij. Ik heb net ontdekt dat ik een 8 had voor m'n eerste toets voor Spaans! Ik mocht dan wel een ruïne zijn, presteren lukt blijkbaar wel...

Ooit kom ik terug
Ga ik Picasso achterna
De harde rake streken
Van een zinderend penseel
Een herinnering vooraf
De herinnering aan jou
Aan hoe je er niet was
En hoe je er nooit komen zou
Geschilderd in je favoriete geel
Dan is er iets in Barcelona, iets in Barcelona


En hopelijk ga ik dan terug naar Barcelona tijdens mijn periode in Madrid...

5 Comments:

  • At 28 September, 2005 15:46 , Anonymous Anonymous said...

    Ik haat Blof

     
  • At 28 September, 2005 17:08 , Blogger Maarten said...

    Ik niet ;)

    Dit nummer ken ik nog niet van ze. Sinds Blauwe Ruis heb ik ze niet echt meer gevolgd.
    Ik zal Barcelona eens luisteren.

     
  • At 28 September, 2005 17:49 , Blogger Jop said...

    Heb het al vaker gehoord, dat mensen bij dit liedje aan die prachtige stad denken. Het échte verhaal achter dit liedje is dat Bløf meteen na de uitvaart van Chris Gotte(de overleden drummer) naar Barcelona is vertrokken om dit te verwerken. Het liedje gaat dus eigenlijk over de verwerking van de dood van hun drummer, en is niet zo vrolijk:) Maar wel een ontzettend mooi nummer inderdaad

     
  • At 28 September, 2005 18:05 , Blogger di-jan said...

    Had dat tweede stukje, over dat er 'iets' in Barcelona was, nog nooit zo gehoord... vind het ineens een veel mooier liedje nu ik dit lees :)

     
  • At 28 September, 2005 18:53 , Blogger Jop said...

    't krijgt ineens een extra lading he...

    ' Ik zocht naar iets van jou, maar vond alleen iets van mezelf
    Het zei me niets, dat was voor later'

    'Meer dan eens dacht ik dat ik je zag in deze stad
    Dat je ergens heel even op me wachtte
    Aan een tafel in het midden, maar toen ik goed keek was er niets
    Een visioen breekt zo in twee bij een gedachte'

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home