SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Monday, January 09, 2006

Géén kamer

Op kamers in Madrid. Het is nog een hele heisa, niet alleen omdat ik er nog steeds geen heb (en waarschijnlijk ook niet zal krijgen voor ik er fysiek aanwezig ben), maar ook omdat iedereen zich rot schrikt als ik zeg nog geen kamer te hebben. Zomaar een voorbeeldje ;) :

J.B. Dazen zegt:
ik dacht dat je al een kamer had?
(...) J.B. Dazen zegt:
hoe moet dat dan?
J.B. Dazen zegt:
dan kom je daar en dan moet je nog een kamer regelen?
J.B. Dazen zegt:
waar kun je dan terecht?

Mañana, mañana, die uitdrukking komt je vast niet onbekend voor. Zuid-Europeanen zijn over 't algemeen wat uitstellerig, wat morgen kan moet je zeker niet vandaag doen... Nou, zo werkt 't ook ongeveer met kamers. Vantevoren regelen is haast niet te doen (de uni biedt wel wat aan, maar dat schijnen maar een paar kamers voor een boel studenten te zijn). Dus wat doe je dan? Je boort je bronnen aan en oefent je Spaans met mailen... maar succesvol is het tot nu toe niet geweest.

Dus ik ga er zo'n beetje vanuit dat ik - volgens mij net als vele anderen - naar Madrid ga zonder te weten waar ik terecht kom. Eerst in een hostel en na m'n instaptoets Spaans op zoek naar die ene leuke betaalbare kamer in 't centrum met leuke buitenlandse studenten.... *droomt* Of de iets minder florisante kamer met te hoge huur misschien. Dat is allemaal zoeken en afwachten.

Misschien wel leuk nog wat te vertellen over Spanjaarden & kamers/studie. Wat ik gehoord heb blijven de meeste Spaanse studenten bij hun ouders wonen. Zij gaan dus niet op kamers. Veel kamers worden dan ook verhuurd aan buitenlandse studenten (gemeubileerd en wel dus) waarbij de prijzen nog wel eens opgeschroefd willen worden, omdat die exchange students toch moeten wonen. Net als bij sommige Nederlandse universiteiten is er ook een campus, waar een boel studenten wonen. Nou ben ik niet van plan daar naar een kamer te gaan zoeken, omdat de faculteiten waar ik heen moet niet eens op dezelfde campus zitten. De campussen liggen sowieso een eindje buiten de stad, dus dat is ook al geen voordeel.

Een spannend begin dus! Naar Madrid zonder te weten waar je terecht komt (het hostel ga ik wel even vantevoren regelen hoor!). Ik ben erg benieuwd hoe snel het me lukt een eigen cama (bed) te bemachtigen... wordt vervolgd (waarschijnlijk vanuit Madrid)!

3 Comments:

  • At 09 January, 2006 22:17 , Blogger Maarten said...

    :O

    Ik dacht ook dat je al een kamer had. Wordt wel spannend dan, maar aan de andere kant zal het vast allemaal wel weer op het laatste moment in orde komen.

    Veel succes met de laatste voorbereidingen in ieder geval!

     
  • At 10 January, 2006 23:36 , Anonymous Anonymous said...

    juk :|
    Dat is wel een beetje eng.....
    Succes met zoeken!!!!

     
  • At 11 January, 2006 23:54 , Anonymous Anonymous said...

    manjana manjana
    nah ja
    't hoort erbij

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home