SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Monday, October 08, 2007

Voor de klas

Vandaag stond ik voor de klas! Voor 7 middelbare schoolklassen (4, 5 en 6vwo) wel te verstaan. Om enquetes uit te delen, op te halen en te vertellen over hoe leuk CIW is ("je mag in de bioscoop films kijken", die deed het zeker goed!). S. vertelde elke keer wat nu het doel van ons onderzoek was, na afloop van de enquete dan toch.

Heb ook nog een paar keer ssht moeten zeggen of erom moeten vragen ("Vragen mogen na afloop van de enquete!") en nog véél vaker met m'n ogen duidelijk gemaakt dat ze stil moesten zijn. En het werkte! Zowel S. als ik lijken wel een redelijke overmacht te hebben. Bij één docent kregen wij het zelfs stiller dan hij (toen hij de klas uit ging). Prachtig!

We hebben nu wel in 1 dag onze benodigde 150 proefpersonen. Erg fijn dat we daarvanaf zijn, nu alleen al die gegevens nog invoeren in SPSS... de volgende uitdaging ;-).

En verder, S. is er al van overtuigd dat ze misschien toch maar lerares Nederlands moet worden. Dat zit er voor mij niet in (het kan niet zonder extra gestudeer en ik wil 't ook niet op een middelbare school), maar het lerarenvak an sich lijkt me nog steeds toch wel leuk. Maar dan liever wel voor volwassenen!

Labels:

1 Comments:

  • At 08 October, 2007 22:38 , Anonymous Anonymous said...

    Hee Maartje! Wat een leuk verhaal zeg. Voor de klas en nog gezag hebben ook! haha

    Vanuit Cusco (moet je echt een keer heen, heel leuk hier!) de groeten! xx Marleen

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home