SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Sunday, March 11, 2007

Ufo & co

Voor de fotografiecursus die ik volg moet ik (bijna) elke week een opdracht inleveren. De eerste opdracht had als thema 'Je favoriete kleur' en licht als aandachtspunt. Ik wil proberen hier elke week m'n opdrachten te posten, zodat jullie weer eens wat meer beeldmateriaal van mij zien ;-)

De ufo...

Een oefeningetje met weinig licht/kaarslicht... 't lichtje en 't flesje hadden alleen nog wat dichter bij elkaar moeten staan.
Rood en blauw. Twee primaire (contrasterende) kleuren. Hij stond hier eerder al, maar ik heb hem ook voor deze opdracht gebruikt.

Bij het naar huis fietsen vanaf 't zwembad viel me het groene gras van hieronder op, vooral in contrast met de rest. Volgende keer moet ik alleen de witbalans op gloeilamplicht zetten, zodat het gele licht van de lampen gefilterd wordt en het gras nog groener wordt.
"Heeft die roos echt deze kleur?", kwam er als vraag bij 't tonen van deze foto. Ja. Hij heeft echt zo'n kleur. Mooi hè? Een gedroogd roosje van ruim een half jaar oud :-)

Binnenkort 'Ontbijt'... waar ik net een boel moeite voor heb gedaan...

3 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home