SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Thursday, February 22, 2007

Antwerpen, de foto's

Aanstaande zaterdag ga ik met een groepje Hollanders weer naar het Vlaamse land. Om vast in de stemming te komen (en omdat ik nu toch m'n foto's uit moest zoeken voor Jeroen) hier nog wat Antwerpse indrukken van een paar weken terug.

Hier eerst een beetje de ietswat ongewonere foto's of iets minder (foute) toeristische kiekjes...

Er werd in de buurt van het burchtje naast de Schelde wat opgenomen voor een of ander programma...

Aan de overkant van de Schelde is het Sint Anna-bos (als ik 't goed onthouden heb)
Het uitzicht vanaf de overkant van de Schelde met heel veel mist
Er loopt een hele oude verbinding onder de Schelde door voor fietsers en voetgangers, waarbij je over een houten roltrap moest...
Bij toeval kwamen we een mooie galerij tegen met zo'n typische kelder, zoals we ze ook in Utrecht hebben...
Oh, ik weet niet meer hoe uitverkoop heet in Vlaanderen, maar officieel was het geen uitverkoop meer. Toch stond iemand met z'n hele hebben en houwen buiten voor de winkel. Op de achtergrond Café den Billekletser, dat klinkt dan wel weer grappig :P

De slagerijbuurt ofzoiets... ik hou van die torentjes op gebouwen! Prachtig!Oooh, binnenplaatsjes. Krijg er altijd zo'n zomers gevoel van, ook al was 't niet bepaald zomer. Ik weet niet meer hoe dit gebiedje heette, maar via allerlei binnenplaatsjes liep je tussen allemaal gebouwen door. De restaurantjes die er zaten zagen er schitterend uit, maar de prijs betaalde je er ook wel naar (Jeroen had gekeken, een hoofdgerecht was bij die keldertent (zie volgende foto) 100 euro :P). Nog maar ff niet dus...
De bekende Zooooo

Ook nog een paar fotootjes geschoten met het idee dat het zwart-witkiekjes zouden worden... In uhm, de Begijnehof in Antwerpen, een soort wijkje waar vrouwen woonden die alleenstaand waren, maar niet in het klooster wilden...
De klok van het 'kerkje'

Een kleurendoorkijkje bij een van de huisjes van de Begijn(e)hof...
Een stuk van het versleten, houten heilige beeld
Weer terug bij 't stationsgebied, een Adrianne-achtig kiekje.
En deze vind ik wel goed vastgelegd, redelijk recht ook voor mijn doen. Ligt ook bij 't station...

In de categorie typische toeristenkiekjes... de burcht
In dezelfde categorie De Grote Markt

Het stelletje maakt de foto nog wel een beetje bijzonder. Vraag me niet meer welk gebouw dit was :P

5 Comments:

  • At 23 February, 2007 00:57 , Blogger Unknown said...

    mooie en leuke foto's. erg recht zijn "het steen" en de markt niet nee :P was het "kaat en co" ofzo dat opgenomen werd?
    is de laatste foto niet de sint-carolus borromeuskerk, het is dus niet zomaar een gebouw ;) het is een enorm mooie kerk. ben je niet binnen geweest? anders stel ik voor dat we er zaterdag naartoe gaan! :P

     
  • At 23 February, 2007 09:20 , Anonymous Anonymous said...

    Oh ik herken wel wat gebouwen, ik ben 5 jaar geleden ofzo in Antwerpen geweest. Het Steen herken ik sowieso, dat vond ik echt heel mooi :)
    Veel plezier zaterdag!

     
  • At 23 February, 2007 14:55 , Blogger Unknown said...

    nog vergeten: uitverkoop = solden ;)

     
  • At 24 February, 2007 01:35 , Blogger zolt said...

    mooie fotos , is dat antwerpen ?

     
  • At 26 February, 2007 23:34 , Blogger 4duckie2see said...

    Welk gebouw was dat? Enne Adrianne-achtig? Was da!? :-P

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home