SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Thursday, January 25, 2007

Tentamenstress

Tentamens, tentamens. Wat een rotdingen zijn het ook! En ik heb er normaal niet zoveel last van. CIW is namelijk echt zo'n opleiding waar je niets hoeft te doen of tenminste: zelden tentamens hoeft te maken, zeker als je communicatiekunde studeert. Analyses en praktijkonderzoekjes zijn veel gebruikelijker, leuker en voor mij vaak ook makkelijker.

Bij tentamens moet je gewoon op één moment knallen. Heb je je dag niet, ben je er even niet bij met je hoofd, heb je andere dingen aan je hoofd op dat moment of voel je je niet lekker: pech gehad. Dan is de tentamendatum en moet je knallen. Presteren. Laten zien dat je echt wel alles weet wat je net de avond vantevoren en die ochtend in je hoofd hebt gestampt. Zodat je het de dag erna weer mag vergeten.

En als je pech hebt, heb je de dag erna weer een tentamen (zoals ik, morgen). En moet je weer knallen, je dag hebben, je hoofd erbij houden en alles onthouden tot na de tentamentijd. Wat heb je er nou aan? Je raakt er alleen maar gestresst van, het is slechts een momentopname en na de tentamens ben je 't vaak weer snel vergeten. Ik haat tentamens! Geef mij maar gewoon verslagen, zodat ik kan presteren als ik daar zin in heb (voor de deadline dan wel).

Gelukkig zijn de tentamens van vanmiddag (16-18 u) en morgen (11-13 u) geen tentamens van m'n eigen opleiding, maar Inleiding Latijns-Amerikaanse cultuur (van Spaans dus) en Psychologie van de taal (van Taalwetenschap). Duim maar voor me, ik kan 't gebruiken, want ik haat tentamens! ;)

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home