SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Tuesday, January 16, 2007

Dansen

Als jij naar een concert gaat, sta je dan de hele avond stil of dein je lekker mee op de muziek/dans je je suf? Interessant fenomeen vind ik dat, dat dansen bij de concerten. Terwijl de één met een bulldozer nog niet in beweging te krijgen is ;) staat de buurman te springen van jewelste.

Afgelopen donderdag bij The Magic Numbers (wat mij betreft geen stilsta-muziek) was 't weer precies zo. Vooraan stonden een stelletje gekken (vooral één Engelsman die de rest gek maakte) zich suf te dansen. De gekke Engelsman draaide pirouetjes (die niet altijd helemaal goed tot een einde kwamen), vroeg een jongen en daarna een meisje ten dans (ze dansten ook samen, allebei) en sprong af en toe een gat in de lucht alsof we naar Muse aan 't luisteren waren. Over Muse gesproken: bij Muse stond ook een man in pak in het eerste vak, proberen zich staande te houden tussen de springende menigte. Ik denk dan: zoek een plek op de tribune, als je niet wil bewegen :P

Grappig was 't rare gedans van de Engelsman wel en zo viel bovendien mijn beweeg/gedans ook wat minder op. Want ja, ik ben wel van het type bewegen bij een concert. Ik kan -tenzij het vrij stille, rustige luistermuziek is- eigenlijk niet stilstaan. Niet dat ik me altijd gedraag alsof ik in Tivoli (zonder concert dan) sta, of in een discotheek ofzo, maar stilstaan? Nee... de muziek zorgt er toch voor dat je wil bewegen? Of mee wil zingen? Nou, dan is dat dansen toch een beter alternatief, kun je in iedergeval nog wel luisteren naar de echte band, in plaats van je eigen gebler.

Oh, en thuis mag je ook best dansen op leuke, lekkere dansmuziek hoor. En dan kun je gerust nog gekker doen dan in een concertzaal... want met je deur dicht ziet niemand je :)

1 Comments:

  • At 18 January, 2007 14:12 , Anonymous Anonymous said...

    Ik stond vorig jaar bij Blof en toen was ik ook zo ene beetje aan het meedansen....werd ik op mijn schouders getikt "Of ik niet zo wilde bewegen!"

    Ik stond wel even echt perplex.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home