SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Monday, December 25, 2006

a balladeer voor landmijnen

Afgelopen zaterdag had ik een wel heel bijzondere pauze tijdens m'n werk. In m'n half uurtje koffiepauze ben ik naar 't Neude gesprint om a balladeer te zien spelen om geld op te halen de Serious Requestactie van 3FM voor de landmijnen. De mannen speelden een onversterkte set van 5 (6?) liedjes, met onder andere Sirens, Mine en Swim with Sam. Was wel een unieke ervaring:
- buiten in de kou met de jassen aan,
- een onversterkte set,
- geen podium maar gewoon een metertje afstand tot de zanger en daartussenin de gitaarkoffer met geld,
- zanger Marinus die continue opmerkingen maakt over dat we vooral geld moeten geven in plaats van moeten klappen, dat we geld moeten geven bij elke keer dat we Mine zingen,
- het achtergrondkoortje dat soms bijna harder zingt dan Marinus zelf (het was iig nog nooit zo duidelijk)
- Blof die toe staat te kijken (al had ik dat pas door bij 't zien van de foto's ;))
- en Arjan, de platenbaas, die met de pet rondgaat om geld op te halen voor het goede doel.

Vond 't heerlijk om op zo'n manier m'n pauze door te brengen (al heb ik wel 1 liedje moeten missen doordat m'n pauze afgelopen was). Natuurlijk heb ik ook wat aan 't goede doel gegeven. Samen met Jop en Joost (en Joost's moeder) 50 euro gegeven voor Solo - Opportunities en daarnaast al m'n kleingeld in de gitaarkoffer van Marinus gegooid. Ik kon dus blut na een half uurtje weer terugrennen naar m'n werk. Nog nooit zón leuke pauze gehad!

Hier nog wat fotootjes...

En ja... ik weet het, het schijnt de Neude te zijn maar dat vind ik zo stom klinken.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home