SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Friday, April 20, 2007

Stroopwafeldate (Dublin deel 1)

Na een goede vlucht die omvloog (hihi) en een hobbelige busreis in een dubbeldekker (boven, niet echt handig met grote backpacks) stonden we bij ons hostel. Nouja, in de buurt ervan tenmisnte. Na de vraag aan een taxichauffeur en zijn antwoord met daarachter "Happy now?" vonden we het hostel. Lekker tassen overhoop halen, beetje rommelen, beetje spullen bij elkaar zoeken, beetje kletsen en bedenken wat we zullen gaan doen de hele vakantie.

Toen kwamen ook de stroopwafels aan de orde. De stroopwafels in mijn tas. Die ik die ochtend nog had gekocht in de supermarkt. Mét een reden. Marc, de stroopwafeljongen, geemigreerde Nederlander in Dublin, wilde wel stroopwafels, als ik toch wat meenam voor hem. Ja, dan moeten we die ook maar gaan geven. Maar ik durfde niet. Heel wat idiote fantasieen, grappen en meligheid van ons later over wie die stroopwafeljongen dan wel niet was toch maar een sms gestuurd en die avond afgesproken. Bij de poort van Trinity College (oude universiteit in het centrum van Dublin). Spullen weer opgeruimd, uit eten (te laat) en een half uur later dan de originele afspraak liepen we langs de poort van Trinity. We hadden alleen geen idee hoe onze stroopwafeldate eruit zag. Opeens bedacht ik me dat ie volgens mij een bril droeg (als hij tenminste degene was die ik dacht dat ie was). En toen was er een soort herkenningsmoment met iemand met een bril. De vraag "Stroopwafels?" werd bevestigend beantwoord.

Onze stroopwafeldate had nog iemand meegenomen, Lorraine (?) uit Frankrijk. De stroopwafels heb ik overhandigd en toen konden we -nog een beetje onwennig- op pad. Op kroegentocht langs pubs. Eerst Temple Bar, waar we in een enorme pub zijn beland. Daar konden we genieten van livemuziek en een lekker biertje. We kwamen wat meer te weten over onze stroopwafeldate en ook over het Franse meisje. Onderweg naar de volgende pub veel gekletst over Ierse muziek (van The Frames, Damien Rice) en het concert van Glen met Marketa in een kerk in Dublin. Klein beetje jaloers was ik wel ;-)

Daarna voor m'n gevoel nog de halve stad doorgelopen en nog 3 (?) pubs gezien en nog meer biertjes uitgeprobeerd. Nouja, biertjes... pints, zoals het hoort. Ook nog appelcider op en ook dat was lekker. In een pub waren we in een kelder die me een beetje aan de werfkelders hier in Utrecht deed denken. De muziek was in de eerste pub helemaal mijn stijl (zo kwam Snow Patrol langs bijv), maar in latere pubs was dat wat minder. Op een gegeven moment zijn we doorgelopen naar Whelans in het zuiden van Dublin, de pub waar The Frames ook wel hebben gespeeld en veel alternatieve bandjes komen. Jammer genoeg was er een entree van 10 euro en besloten we dat we voor dat geld ook 2 pints ergens anders konden drinken. Dat hebben we dus ook maar gedaan ;-).

Heerlijk om zo door Dublin te zwerven zonder zelf na te hoeven denken over naar welke tent we moeten gaan en hoe te lopen. Bovendien hadden we leuk gezelschap, dus die stroopwafeldate is helemaal geslaagd :).

Zal binnenkort nog paar stroopwafeldatefoto's toevoegen ;-)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home