SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Tuesday, March 01, 2005

Tei-toerde, mooie gedichtjes op lekkere muziek

Ik had een kaartje voor een band waarvan ik niet eens wist hoe ik de bandnaam moest uitspreken. Gelukkig was ik niet de enige met dat probleem. En soms kan er gewoon heen gaan er dan voor zorgen dat je 't daarna wél weet... :-) Het is dus zoiets als Tei-toer :)

En Tei toerde, ook langs 013 in Tilburg... en dat was een avondje genieten van mooie zinnen, gedichtjes, grappige tekstjes op lekkere muziek. De cd was de dagen ervoor regelmatig gedraaid als achtergrondmuziek. Daar doet 't ook prima dienst voor, maar eigenlijk is 'ie daar te mooi voor dankzij de mooie teksten. Alleen had ik dat toen dus nog niet door en omschreef ik de cd als "een grote brij, lekkere achtergrondmuziek, en op elkaar lijkende liedjes".

Ik vergiste me alleen een beetje... Teitur speelde een aantal liedjes van de cd, waarbij ik goed naar de teksten heb geluisterd. Mooi waren die liedjes, was de muziek, was alles, behalve als je naar 't gezicht van de goeie jongen keek. Dan moest ik denken aan Mr. Bean.... Beetje jammer, maar z'n muziek is er niet minder mooi om. Naast z'n liedjes van de cd Poetry & Aeroplanes speelde hij - samen met een (bas)gitarist en een contrabassist- ook nieuwe liedjes. Zo ook een liedje over de eigenaar van een draaimolen. Hoe krijg je het verzonnen... en dan denk je nog "dat kan nooit wat worden", maar hij weet alles zo mooi te vertellen, mooie woorden te gebruiken, mooie, kleine gedichtjes op muziek.

Ik baalde nogal toen Teitur ophield met spelen na de toegift, maar Mountaineer van J Perkin en Volcano (?) van Damien Rice maakten een boel goed. Voortaan zal ik 't niet meer hebben over een grote brij van op elkaar lijkende liedjes als ik over Teitur praat, maar over mooie zinnetjes en gedichtjes op lekkere muziek.

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home