SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Sunday, April 10, 2005

Madridontmoeting

Meer Spaans nieuws: ik ben toegelaten tot twee vakken van m'n studierichting daar! Dus nu ga ik daar iets van radio broadcasting doen of een fotografievak of een vak over filmscripten... allemaal van die leuke vakken die je in Utrecht niet kan volgen! Kijk! Daarom ga je naar een andere stad :)

Dit is allemaal verteld bij een bijeenkomst waarbij ik mijn mede Madrid-gangers heb ontmoet. Een aantal gaan in dezelfde periode, een aantal ook niet. Opvallend detail: er gaat het komend jaar maar 1 jongen van onze uni naar Madrid (tegenover iets van 10 vrouwen).

Nu kan ik rustig de tijd nemen om na te denken of ik gebruik wil maken van buitenlandse studentenhuisvesting of zelf iets zoek ter plekke, welke vakken ik precies wil gaan volgen en m'n aanmelding compleet te maken.

Ook weer leuk is dat ik deze week twee keer Spaans hoorde, in de supermarkt (Y algo mas?) en al eerder in de trein. Daar merkten de Spaanstalige mensen (ze kwamen uit Argentinie en Spanje) op dat ik meeluisterde en of ik ook Spaans kon. Dus toen heb ik in mijn beginners-spaans uitgelegd dat ik Spaans aan 't leren was en in februari volgend jaar naar Madrid ga. Heb zomaar 't idee dat ik dat Spaans ineens aantrek, kom telkens iets Spaanstaligs tegen :) Volgend jaar zal 't eerder andersom zijn, dan vind ik 't vast bijzonder als ik een Nederlander tegenkom ;)

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home