SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Saturday, May 07, 2005

Zwolle - wereldstad op 5 mei

Bevrijdingsfestival... sommige steden bakken er weinig van (Den Bosch, Utrecht...), anderen hebben een geweldig festival (Wageningen, Zwolle). Dit jaar werd 't weer eens (vorig jaar ook al) Zwolle. Wat een wereldstad (op 5 mei dan)....

We zijn naar Absynth Minded, Sarah Bettens en Solo geweest. Ook hebben we nog stukjes meegepikt van Bird en Rowwen Hèze, vooral 't laatste vond ik leuk :)

Absynth Minded vond ik erg leuk, ik had de muziek thuis nog even aangezet en dat beviel wel en live werd 't daar niet slechter op :) Als je je afvraagt wat voor muziek 't is... beetje pop/rock met ook een violist en contrabassist. De bandleden hadden er zelf ook veel lol in om te spelen geloof ik :)

Daarna een rondje gemaakt, doordat de 'gewone' doorgang was afgeloten. Bij Bird hebben we even staan luisteren, maar dat klonk niet aantrekkelijk genoeg om 't langer dan één liedje te luisteren. Na een zoektocht naar avondeten (doel werd bereikt), weer terug het festivalterrein op.

Op het hoofdpodium was Rowwen Heze nog aan 't spelen. Leuk hoor, die muziek uit het zuiden van het land. Daar heb ik wel van genoten. Vervolgens hadden we tijd om een plekje vooraan te zoeken, voor Sarah Bettens. Ik vind haar show wel ok. 't Is voor mij voor 't eerst dat ik haar solo zie optreden en ik heb d'r (met k's choice) niet meer gezien sinds februari 2002, dus een beetje raar was 't wel. Maar ook leuk, ik had de cd vaak genoeg geluisterd om de refreintjes mee te kunnen bleren en was erg blij met Butterflies instead :D Heerlijk nummer vind ik dat. En dan Don't stop... er stond een jongen achter me die 't liedje meezong in m'n oor. Was leuk :) Maar stiekem zie ik toch liever gewoon K's Choice optreden....

Tussen Sarah en Solo nog wat vrienden tegen 't lijf gelopen, was wel leuk :) En toen Solo... Solo was ook erg geslaagd! De nieuwe liedjes (waaronder Save me, nog niet eerder live gehoord) zijn lekker en de liedjes van Songs 'n sounds kwamen er ook goed uit. Ben benieuwd naar de foto's :)

Daarna waren we zo moe en koud dat we besloten maar eens naar Utrecht te gaan :-) Geslaagd dagje ondanks 't brrr-weer. Volgend jaar weer een leuke line-up, maar dan met iets meer zon?

3 Comments:

  • At 07 May, 2005 18:29 , Anonymous Anonymous said...

    Inderdaad... wereldstad op 5 mei. En een eind rijden. Maar wel een super line-up... ik heb me goed vermaakt!

    Groet,
    Richard

     
  • At 08 May, 2005 00:20 , Anonymous Anonymous said...

    Utreg was ook erg leuk hoor!

    Maar ja over smaak valt niet te twisten ;-)

     
  • At 08 May, 2005 21:05 , Blogger SnoopS said...

    Helemaal waar...
    Ik ga toch naar de festivals voor de artiesten, maar het Griftpark is natuurlijk ook erg leuk! (al kom ik daar al zo vaak langs fietsen)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home