SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Sunday, February 19, 2006

Lalala... life is wonderful

Ik had deze weblogpost zo in het Engels kunnen typen na weer een avondje Engels praten. Maar laten we dat maar niet doen.

Een nieuw huis, een nieuwe kamer en Maartje geniet. Life is wonderful, om toch even wél wat Engels te gebruiken. Mijn huisgenootjes zijn supergezellig, iedereen is net zo kletserig als ik (en dát in het Spaans!) We doen allemaal hard ons best, ik denk dat het voor Spanjaarden een lachfestijn zou zijn, ons gebrabbel, maar voor ons is het best goed verstaanbaar en het enige Franse meisje dat wel goed Spaans spreekt verbetert ons af en toe.

Ik geloof dat m'n huisgenootjes Frans, Italiaans, Frans, Frans, Duits, Belgisch, Amerikaans en Spaans (huisbazin) zijn. Als ik het goed heb. Een mengeling van culturen en erg gezellig. En er komt waarschijnlijk nog een negende persoon bij, waarschijnlijk volgende maand. De huisbazin woont hier trouwens ook niet echt, ook al zei ze dat ze hier wel kwam wonen waarschijnlijk. Maargoed, we hebben een gezellig huis! En een mooi ook, maar dat ga ik later laten zien.

Vanmiddag heb ik weer gezellig bijgekletst met Vanessa (Duits meisje van Spaanse les). Ze was geloof ik wel een beetje jaloers op ons luxe huis. Daarna heb ik Jeroen opgebeld en zijn we met z'n drieen uit eten geweest bij de Chinees (en vooraf een patatas bravas bij Las Bravas, op aanraden van een stadsgenootje). Dat was iets teveel van het goede. Voor 11 euro iets van 6 gerechten, een toetje en een fles witte wijn met z'n tweeen (Jeroen had zelfs z'n eigen fles rode wijn!)... Het was errug veel! En goedkoop! En lekker! En bovendien, niet geheel onbelangrijk, erg gezellig!

Er zijn weer nieuwe plannen gesmeden om naar Malaga te gaan (ik vind alles best) waar we kunnen slapen bij de oom van Jeroen in een huis met zwembad. Dat zie ik wel zitten ;) Kortom, ik heb m'n sociale vaardigheden weer even kunnen uitoefenen en dat was gezellig!

Morgen gaan Vanessa en ik samen naar onze sociale wetenschappenvakken. Want die hebben we vanmiddag samen uitgezocht. Ik ben benieuwd of we ze kunnen vinden (op het horario-rooster stonden geen lokalen!) en of we er iets van kunnen verstaan.

Zo, dit was even een rommelige update. Als ik morgen tijd heb zet ik wat foto's van m'n kamer online, van het huis zelf heb ik nog geen foto's gemaakt, aangezien ik telkens gezellige huisgenootjes tegen kwam om mee te kletsen... Maartje vermaakt zich hier dus wel!

¡Buenas noches!

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home