SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Tuesday, February 14, 2006

Demonstratiecultuur

Madrid (Spanje?) heeft een demonstratiecultuur. In Nederland gaan mensen al jaren niet meer fanatiek de straat op om te zeggen dat ze het ergens niet mee eens zijn. Mensen moeten gemotiveerd worden om te komen demonstreren en dan nog kan het tegenvallen (heb ik gehoord over studentendemonstraties). Nou, hier werkt dat toch even héél anders!

In mijn ANWB-Madridboekje las ik 't al, maar het bewijs is overal te zien. De faculteit Letteren hangt vol met posters en er was vandaag een handtekeningenactie bij het metrostation van de universiteit. Wat ik begreep werd het metrogebeuren niet goed onderhouden... Dan hebben ze het in andere landen nog niet gezien.

Gisteravond klopte de tekst uit het boekje helemaal, want daarin werd Puerta del Sol (plein midden in het centrum) genoemd als één van de plekken waar vaak demonstraties zijn. Waar het nou om ging zijn we nog steeds niet uit, allerlei verschillende teksten vlogen ons om de oren. Een duidelijk beleid was er dus niet. Misschien demonstreren tegen alles?



















Mag ik dan ook even meedemonstreren tegen het kamerloze leven van sommige buitenlandse studenten? Bij deze sta ik hier met een bordje met de tekst:
¡Dáme una habitación!
(Geef mij een kamer)

3 Comments:

  • At 14 February, 2006 18:53 , Anonymous Anonymous said...

    Wat is dan het effect van alle demonstraties als het er zo veel zijn?

    Succes met je zoektocht naar een kamer

     
  • At 14 February, 2006 21:03 , Anonymous Anonymous said...

    ... hipoteca ...

    wellicht is de hypotheekrenteaftrek daar ook een gevoelig onderwerp

     
  • At 16 February, 2006 12:35 , Anonymous Anonymous said...

    Ach, dat heeft toch niets met cultuur of wat dan ook te maken!!

    In Spanje heerst Gewoon een beter demonstratie-klimaat :-)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home