SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Monday, January 30, 2006

El primer día en la clase



















Ja, dat is Spaans. De eerste dag in de klas. Van Spaans. Vandaag (inmiddels eergister, maar dat krijg je als je niet zo snel bent met foto's toevoegen). En ik denk nog half in Engels, gaat daar ergens wat fout of niet? Volgens mij wel... voor de les hebben we geprobeerd Spaans te praten, wat vooral neerkwam op veel lachen. Tijdens de lessen hebben we veel in Spaans gedaan, maar af en toe wat dingen aan elkaar uitgelegd in 't Engels. Na de les was 't weer vooral Engels... dat wordt nog wel beter.

Ik heb onderweg van metrostation naar de faculteit even een paar foto's geschoten om jullie een indruk te geven van de universiteit.

Ok, inmiddels is het woensdag (bovenstaande is van maandag) en vandaag bespraken we nog steeds stof die ik al eerder had gehad in Nederland, maar in het tweede deel van de les is 't altijd leuk en gezellig met leuke oefeningen. Gisteren moesten we de klas rond en elkaar vragen stellen om elkaar beter te leren kennen, vandaag hebben we een Spaans ganzenbordspel gedaan, waarbij je telkens een verhaaltje moest vertellen over het een of 't ander. Kortom, dat zit wel goed.

Wat anders, ik heb trouwens een 6 gehaald voor m'n tweede Spaanse vak in Nederland. Aangezien het nogal een gestress was en het niet allemaal even makkelijk bleek te zijn, ben ik er blij mee. Maar nu tijd voor de foto's...

Het metrostation Ciudad Universitaria met alle mannen/vrouwen die ons wat proberen te verkopen. Op de achtergrond een stukje van -ik denk- de enorme faculteit Medicina (geneeskunde dus).



















Er lag nog een dun laagje sneeuw bij Farmacía en Medicina. De foto is verder niet erg boeiend, maar ik vond de sneeuw wel boeiend. Toen ik de avond ervoor het metrostation uitstapte begon het net te sneeuwen en het was prachtig die reactie te zien van de Madrilenen. Iedereen praatte erover, lachte, was verwonderd... daar heb ik van genoten! (en van het hele kleine beetje sneeuw dat er viel).


















De wandeling naar Filología. Het doet me een beetje aan de zomer denken met zo'n zanderig pad (maar dan moet je niet naar de bomen kijken).























Een van m'n twee faculteiten waar ik 'mag' studeren. Dit is 'the most ugly building', zoals een jongen van onze kamer zei. Hij studeerde vorig jaar journalistiek in dit gebouw (ook als Erasmusstudent) en kwam nu weer op bezoek.



















En dan het gebouw waar ik nu twee weken les heb. Verder niet erg boeiend, maar wat ik wel boeiend vind zijn de plakgebeurtenissen hier in Madrid (of is dat overal in Spanje?). Alles wordt volgeplakt met advertenties, lantaarnpalen, telefoonhokjes, borden en zelfs dus gebouwen...


















Er komt ooit nog eens een foto van de prachtige zonsondergang waar we elke dag op de terugweg van mogen genieten...

2 Comments:

  • At 02 February, 2006 02:04 , Blogger Jop said...

    Hm, jammer van die grauwe lucht! Ik hoop gauw meer foto's te zien:)

     
  • At 04 February, 2006 19:01 , Anonymous Anonymous said...

    Hee Maartje!!
    Echt leuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan en gezien! Ik las in je mail dat je waarschijnlijk eindelijk een kamer hebt gevonden, nou ik hoop het echt voor je!
    Hier in Boxtel/Nijmegen gaat alles gewoon zn gangetje

    Nou nog heel veel succes en plezier en tot het volgende verhaal!

    Kus Annet

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home