SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Sunday, January 29, 2006

Chocolatería

Gister zijn we met een stel (van het hostel en vrienden van Willem Jan) uitgeweest. Eerst naar de Irish Pub (O'connel,s zoals ze 't volgens mij schreven, waar de ' is gebleven mag Joost weten) en daarna nog naar een gaybar (voor de vrienden van Willem Jan en zodat wij gek konden doen zonder dat je er iemands aandacht mee trok). Toen we de gaybar verlieten rond 5 uur, wilden we nog ergens anders heen... maar waar? David en Grover (of hoe ie eigenlijk heet) hadden de geniale ingeving naar een Chocolatería te gaan. Een wat?! Ja, dat het woord chocolade erin zit was je vast wel opgevallen. Maar de gemiddelde Nederlander denkt vast aan een bonbonswinkel. Dan vergis je je goed, want dit is de Spaanse variant voor de friettent of de shoarmatent die om 5 uur nog open is. Iedereen ('t was er ongelooflijk druk om half 6!!!) zat in deze tent aan de churros (gefrituurde luchtige aardappelpuree) met een kommetje gesmolten chocola ernaast om die churros in te dopen. De Spaanse hongerstiller na 't uitgaan dus. Grappig hè?

Wel jammer dat de Argentijnse kamergenoten vanochtend ruim een uur de lamp aan dachten te moeten laten, zodat ik daarna niet meer kon slapen. Maar dat is het harde leven van iemand die 'es uitgaat ;)

6 Comments:

  • At 29 January, 2006 15:36 , Blogger 4duckie2see said...

    Jammie! Die chocola klinkt heerlijk, maar repen van aardappelpuree? Ik weet het zo net nog niet....

    Verder, wie is Jan Willem (of was het nu Willem Jan?) En zo zie je maar, de avonden waar je eerst niet veel zin in hebt zijn uiteindelijk het leukst!

     
  • At 29 January, 2006 17:35 , Anonymous Anonymous said...

    Hey Maartje!
    Klinkt leuk allemaal!!!
    Fijn dat je in ieder geval goed bent aangekomen, een kamer hebt, niet alles meer even onbekend is en wat mensen kent. Is toch wel handig....
    veel plezier!

     
  • At 30 January, 2006 20:51 , Anonymous Anonymous said...

    [Quote]Eerst naar de Irish Pub (O'connel,s zoals ze 't volgens mij schreven, waar de ' is gebleven mag Joost weten)[Quote]

    Nou ehh die ' is naar beneden gevallen ofzo

     
  • At 31 January, 2006 16:13 , Anonymous Anonymous said...

    Hee Maartje,

    Super dat je het naar je zin hebt in Madrid. Ik kom gauw bij je langs. Toen ik in Madrid was heb ik die chocolateria gemist, dus dat kom ik inhalen.

    Liefs Judy

     
  • At 01 February, 2006 12:34 , Anonymous Anonymous said...

    hmm...die chocolade klinkt heerlijk, maar in combinatie met die aardappelpuree?
    Wie is die jan willem eigenlijk en waarvan ken je hem...ik ben benieuwd :)

     
  • At 02 February, 2006 01:14 , Anonymous Anonymous said...

    Churros! Die dingen zijn lekker!
    Das heel wat anders dan tonijn, paella of meer van die lelijke waterbeesten. Ik heb trouwens laatst spruitjes gegeten! Voor het eerst. Best lekker or.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home