SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Saturday, January 28, 2006

Wandeling door Madrid-Zuid

Madrid is een geschikte stad om gewoon op een punt de deur uit te stappen en een eind te gaan wandelen om dan via een andere kant weer terug bij diezelfde deur te komen. Vandaag heb ik een eind gelopen (2,5 uur inclusief in parkjes zitten en rondkijken) vanaf het hostel naar het zuiden van Madrid en weer terug. Onderweg heb ik een boel huizen, gebouwen, parkjes, straatjes, pleintjes en vooral veel mensen gezien. M'n mensen-fotografeer-angst (ben altijd bang dat ze boos worden als je 't niet vraagt en als je 't wel vraagt dan krijg je nooit spontane foto's) overwonnen en vooral veel foto's van mensen gemaakt. Op allerlei manieren (zoals je ziet links bij de mensen die naar een dressuur op Plaza Mayor staan te kijken) en ik kreeg één keer een reactie en dat was een grapje van een oude man of hij zo knap was dat hij op een foto van mij mocht. Hieronder een impressie van wat ik gezien heb vandaag...



Het waaide op Plaza Mayor



















Een jongen met een fiets, dat het een bmx is maakt niet uit, dat moet vastgelegd worden. In de afgelopen dagen heb ik denk ik zo'n 10 fietsen gezien.























Je hoeft de wereld niet altijd in kleur te bekijken...


















In Spanje moeten mensen natuurlijk ook de was ophangen...


















Nog weinig standaardtoeristenplaatjes en de volgende gaat daar weinig aan veranderen... In Madrid wordt alles volgeplakt met posters, oproepjes voor werk of huizen/kamers...



















In een parkje in 't zuiden van Madrid...
































































Reina Sofía van buiten


















Voor station Atocha (ja, die van de aanslagen) is het een grote bouwput. Eigenlijk is de halve stad een bouwput, naar het schijnt vanwege de wens om de Olympische Spelen binnen te halen. In het station zie je er weinig meer van overigens...









































M'n laatste stop onderweg was een pleintje vlakbij Plaza Mayor, waar een actiegroep iets organiseerde en een boel kinderen in een speeltuintje speelden. Kortom: een mooie plek om foto's te maken. Die van de actiegroep waren minder boeiend, maar die van de kinderen en dit standbeeld vond ik dan wel weer leuk.





































































Ik heb ook een boel foto's gemaakt van deuren, balkonnetjes en balkondeuren, want foto's daarvan zorgen ervoor dat ik meteen in een andere wereld verdwijn. Het is mysterieus, oud en doet aan warme landen met idyllische huizen denken. Van die foto's maak ik nog wel een keer een serietje.

9 Comments:

  • At 28 January, 2006 20:14 , Blogger Maarten said...

    Leuk hoor, die typische niet toeristische kiekjes.

    En dat wandelen door een wildvreemde stad is inderdaad heerlijk. Ik heb dat een week lang ook heel graag in Ljubljana gedaan. Als m'n fototoestel toen niet zo dwars was had ik daar ook mooie plaatjes aan over gehouden.
    Ik moet dus snel nog maar eens die kant op :).

     
  • At 28 January, 2006 22:12 , Anonymous Anonymous said...

    Hey, mooie fotos, vooral die eerste zwart-witte vind ik mooi :)
    groetjes Bauk.

     
  • At 29 January, 2006 00:05 , Anonymous Anonymous said...

    wat een leuke foto's :)

     
  • At 29 January, 2006 14:40 , Anonymous Anonymous said...

    Wauw indrukwekkend Maartje ! Het begint mij ook behoorlijk te kriebelen, om naar het buitenland te gaan ! Ga zo door met foto's maken !

     
  • At 29 January, 2006 15:34 , Blogger 4duckie2see said...

    Moooooooi! Ik vind vooral die eerste zwart-witte met die dametjes erg mooi. Heel sfeervol! En wat een lekker weer. Zag gisteren op tv nog item dat er zoveel sneeuw was gevallen, ook in Spanje. Maar dat was duidelijk niet bij jou in de buurt. Grappig dat ook de Spanjaarden -tenminste die man met het boek- buiten gaan zitten als het kan. Maar mooie fotorepo!

     
  • At 30 January, 2006 20:52 , Anonymous Anonymous said...

    erg mooie foto's

    *applaus*

     
  • At 01 February, 2006 11:39 , Anonymous Anonymous said...

    Na het zien van die mooie foto's kan ik het me goed voorstellen dat je Madrid een mooie stad vindt. Zo te zien raak je al aardig bedreven in het nemen van foto's...ik ben onder de indruk :)

     
  • At 12 February, 2006 19:24 , Anonymous Anonymous said...

    ola, ik ga half maart ook voor een paar dagen naar Madrid, ik hoop ook een hoop leuke foto's te kunnen maken...

     
  • At 12 February, 2006 19:28 , Blogger SnoopS said...

    ok en wie ben je? dan weet ik ook of ik moet vragen of we dan samen tapas gaan eten ;)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home