SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Thursday, February 09, 2006

Zwerf'on

Stel dat het je gaat lukken
En je geeft de stad je rug
Moet je dan weten waar je heen gaat?
En wanneer kom je dan terug?

Je droomde van vertrekken
En je sprak van nergens heen
Kun je missen wat je achter laat?
Kun je eigenlijk wel alleen?

Het maakt niet uit wat je gisteren deed
Het gaat om dat wat je morgen pas weet
Zwerf'on

Acda en de Munnik - Zwerf'on


Gisteravond -balend van het telefoongesprek met m'n toekomstige huisbaas- kwam dit liedje ineens voorbij in m'n muziekspeler. Ook al lijk ik nogal vast te zitten in dit hostel, eigenlijk zwerf ik maar, levend vanuit m'n koffer, nog altijd thuisloos.

En de rest van de vragen zijn ook zo treffend. Kun je missen wat je achterlaat, kun je eigenlijk wel alleen? Het eerste valt niet mee, maar het tweede ging best aardig tot ik ontdekte hoe fijn het is om je broer van het vliegveld te mogen halen. Ik heb zitten genieten tijdens de lange metrorit (een uur met 2 overstappen) van het leuke vooruitzicht dat ik tegemoet reisde.

Dan nog even wat meer duidelijkheid over m'n kamer. Ik ben er tot nu toe nog niet erg helder over geweest, omdat de situatie dat ook niet was. Ik heb al een aantal dagen een vooruitzicht van een kamer, maar dat ziet er nog altijd uit als een fatamorgana. Een kamer met allemaal nieuwe spullen in een pasgeverfd, gerenoveerd huis in Bilbao, een wijk in de centrumzone, een beetje ten noorden van alle uitgaansgelegenheden. Klinkt goed, de huurprijs klinkt beduidend minder, maar daar had ik me toen bij neergelegd. Omdat ik nog zolang moest wachten (ik zou er op z'n vroegst vandaag in kunnen) ben ik nog wel verder gaan zoeken. Ik had namelijk nog niets getekend, niets betaald wat dan ook kan betekenen dat je uiteindelijk niets krijgt. Inmiddels heb ik alweer een aantal andere kamers gezien, maar die waren óf verschrikkelijk óf de huisgenoten wilden mij niet als nieuw huisgenootje. Toen ik me gisteravond bij het idee had neergelegd van een té dure kamer in Bilbao heb ik de huisbazin eens gebeld voor wat opheldering over wanneer ik erin kon. Toen kwam ze met het nieuws dat er nog geen gas is, waardoor er geen warm water of verwarming is. Nou is dat laatste niet zo heel hard nodig, want het is hier overdag lekker warm en als je in een flat zit (niet zoals TWC in Utrecht!) is het niet zo snel koud, maar die douche... die was toch echt wel nodig. En dat gas kon maandag aangesloten zijn maar het kon ook nog tot volgende week vrijdag duren... GRRRRRR! Inmiddels begin ik een beetje hopeloos te worden van het leven uit mijn koffer. Maar een vooruitzicht van een andere kamer zit er ook nog niet in. Dus nu hoop ik maar dat m'n broer morgen een mooie kamer in 't centrum vindt met een extra matras, zodat ik daar nog een paar nachten kan kamperen. Is in iedergeval een stuk goedkoper... ook al is het nog steeds vrij thuisloos.

Acda en de Munnik hebben zó gelijk... (hoop ik maar)

Het gaat om dat wat je morgen pas weet
Zwerf'on


Dus dat doen we nog maar even...

5 Comments:

  • At 10 February, 2006 22:37 , Blogger Maarten said...

    Ik kan het me voorstellen dat je inmiddels verlangt naar een plekje voor jezelf.

    Hopelijk lukt het een dezer dagen. :)

     
  • At 11 February, 2006 09:36 , Blogger 4duckie2see said...

    Duim, duim, duim, dat het allemaal goed komt :-)

     
  • At 11 February, 2006 14:11 , Blogger SnoopS said...

    Vandaag waarschijnlijk niet. Ik was vandaag naar een residencia geweest, klinkt leuk, viel enorm tegen. Met 50 vrouwen (mannen mogen niet op bezoek komen) 3 badkamers en 1 keuken delen leek me niet zo'n succes. En dat de leeftijd vd bewoners varieerde van mijn leeftijd tot 60-70 beviel me ook niet zo... Ook al was 't wel goedkoop en in 't centrum, nee bedankt! Op naar de volgende... (of iemand die snel 't gas aansluit!)

     
  • At 12 February, 2006 12:28 , Anonymous Anonymous said...

    :s, aarg
    Klinkt allemaal lekker frustrerend!!!
    Maar een dezer dagen vind je vast iets! Een hostel is best leuk voor een week, maar daarna niet meer lijkt me zo.
    Woordenboek betekend in het noors Ordbok. Noors is leuke taal, maar ik denk dat je aan Spaans (Spansk iid :) iets meer hebt!!!

     
  • At 16 February, 2006 12:25 , Anonymous Anonymous said...

    Dat is wel het mooie van muziek hè!? Een nummer dat eerder misschien nog niets, of niet zoveel voor je deed ineens tot leven komt!

    Sterkte Maartje met je speurtocht!

    Zag gisteren bij het weer dat het al zo'n 20 graden is in Spanje... Hmmmmm, dat moet wel lekker aangenaam voelen lijkt me zo! Maar ja, ook dat zal wel weer snel wennen...

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home