SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Thursday, March 09, 2006

Foto's ontwikkelen

Zenuwachtig dat ik was... maar het is uiteindelijk goed gekomen! Mijn eerste negatieven liggen nu voor me. Na bloed, zweet en bijna tranen...

Nee, viel mee. Eerst gezellig met z'n allen hokken in de donkere doka om het fotorolletje op een rol in een tank (iets kleiner dan de tank van een auto ;)) te krijgen. Dat ging beter dan de keren dat ik het in het licht met ogen dicht deed. Vervolgens prutsen met vloeistoffen in een verlichte doka (ik dacht dat alles in het donker moest...). Rekenen blijkt weer niet ons sterkste punt, want hoeveel is nou 1/6e deel van 350 milliliter... daar kwam voor de precizie toch een rekenmachine aan te pas. Na gestress over de tijdklok, hoevaak je nu moet roeren (5 seconden lang of 3 keer), draaide Maartje van de stress de tank gewoon open voor het weggieten van de vloeistof. WHOEPS! Ik dacht het te kunnen vergeten... zwaar overbelichte negatieven natuurlijk. Maar gelukkig viel het mee en kon ik uiteindelijk toch gelukte negatieven uit de droogkast halen. PHEW!


Het is nu alleen nog een beetje afwachten of de negatieven ook scherp en goed belicht zijn. Maar met die 35 jaar oude camera's ben ik blij met elke gelukte foto...

4 Comments:

  • At 09 March, 2006 19:01 , Anonymous Anonymous said...

    een spoel maarte, een spoel, geen rol ;) ik ben blij dat het gelukt is :D veel succes en veel plezier met printen!

     
  • At 09 March, 2006 19:04 , Anonymous Anonymous said...

    oei, maarte moet natuurlijk maartJe zijn

     
  • At 10 March, 2006 16:20 , Anonymous Anonymous said...

    Dat gaat je een hoop geld besparen Maartje. Zelf je eigen foto's ontwikkelen. Alleen zal je scanner overuren gaan maken :-P

     
  • At 12 March, 2006 22:12 , Anonymous Anonymous said...

    voor zover ik weet is filmpjes kopen, die ontwikkelen, fotopapier kopen en die printen niet zo goedkoop hoor ;) ok, negatieven inscannen gaat ook maar zo doen we het niet hè! :P

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home