SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Monday, May 21, 2007

Caribbean Express

ekutrechtCulturele zondagen: best een aardig fenomeen hier in Utrecht. Het is ooit begonnen om Utrecht te helpen aan de naam Culturele Hoofdstad van Europa (in 2010 ;) nog even volhouden dus), maar het kan ook gewoonweg leuk zijn. In oktober volgde ik Michiel van Solo tijdens de Culturele zondag en gisteren ben ik aan het werk geweest tijdens deze dag.

De taak die mij was toebedeeld? Hand- en spandiensten en fotograferen. Daar zeg ik geen nee tegen! Uiteindelijk kwam het neer op bloemen snijden & schikken (niet mijn kwaliteit), foto's maken en naar de optredens luisteren en daarna nog mee helpen opruimen. Oh, ik vergeet nog dat ik moest helpen met het opeten van de enorme lunch die er voor ons besteld was. Oh jee, wat erg: heerlijke verse boterhammen met ham, abrikoos en vanillesaus en oude kaas met gemarineerde champignons. En dan ook nog 200% betaald krijgen.

Een geslaagde middag dus! De optredens waren trouwens erg interessant: Henna van Spalburg vertelt verhalen over het Suriname van vroeger. Je wil er spontaan van op vakantie! En daarna was er een interview met Annejet van der Zijl, schrijfster van een biografie over Annie M.G. Schmidt en Sonny Boy. Het interview ging vooral over het laatste boek, waarbij het verhaal wordt verteld van een Surinaamse jongen van 19 die een Nederlandse vrouw van 40 zwanger maakt waarna ze voor elkaar kiezen. Een historische roman, mijn type boek ook nog. Een interessant interview... maar het boek moet nog even wachten tot na m'n tentamen van donderdag.

De foto's zjin ook goed ontvangen (jaja, ik zal er ook een paar posten). Vanochtend al diverse complimenten ontvangen van collega's dat ze mijn foto's zo mooi vinden. De volgende Culturele Zondag ben ik er waarschijnlijk dus wel weer bij ;-)

1 Comments:

  • At 22 May, 2007 10:20 , Anonymous Anonymous said...

    Klinkt echt super! En het is dan ook niet vervelend om te 'werken'... en dan ook nog es 200% krijgen!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home