SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Sunday, June 21, 2009

Perfect weather to fly

So in looking to stray from the line
we decided instead
we should pull out the thread that was

stitching us into this tapestry vile,

And why wouldn't you try?

Perfect weather to fly.

(Elbow - Weather to fly)

Geen perfect weer om te ´vliegen´ tijdens onze canopy-tour in Monteverde. Dat is wel een understatement voor de stromende regen waarin we liepen, zwierden, zoefden en wegdropen. Maar het voelde wel als vliegen (ik zal nu maar geen Racoon aanhalen). Het was zo enorm ontzettend gaaf.

Ik beken: de avond vantevoren werd ik bang voor canopy. Ik was bang voor de hoogte, was bang om van ´t plateau af te ´springen´. Bang dat ik rond zou tollen als ik ´t niet goed deed... kortom, het was nogal spannend.

Maar de eerste canopylijn was op 3 meter hoogte en heel kort. Een canopylijn is gewoon een soort kabelbaan waar je met bergbeklimspullen aan vast wordt gelijnd en dan zoef je naar de overkant door de hoogteverschillen. En dat was eigenlijk al wel erg gaaf, dus de volgende was alleen amar leuker en daarna ook. En toen kwam er een gigantisch lange (500 meter ofzo) naar de berg aan de overkant, boven het dal, op -ik doe een wilde gok- 70 meter hoogte. Dwars door de gigantische stortregen. Je zag bijna niets daardoor, maar toch was ´t zo enorm gaaf. Eenmaal aan de overkant was ik tot op het bot doorweekt en heb ik nog 2,5 uur met sopschoenen rondgelopen. Maar dat was het wel waard.

Toen ´t wat droger werd hebben nog een paar foto´s gemaakt als bewijs... maar die komen wel als ik terugben (en da´s al veel te snel).

Na de canopytour konden we gelukkig in ´t hostel een warme douche nemen (wat een fijn moment was dat!) en hebben we de rest van de middag hélemaal niets meer gedaan. Het heeft de rest van de middag dan ook -weer gestortregent-. Was wel erg lekker trouwens.



Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home