SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Sunday, October 23, 2005

Wegens succes vervolgd... les 2 Spaans!

En deze is gebaseerd op verzoekjes van lezers :P
foutjes en enorme blunders voorbehouden :)

Categorie nutteloos om te weten (tenzij je Nikki heet)
Wat is de kortste weg naar Bergen op Zoom? - ¿Qué es el camino más corto a Bergen op Zoom?

Categorie nuttig om te weten, vooral als je Nikki (of Maartje) heet:
Waar bevindt zich het toilet (in hotel oid) - ¿Dónde están los servicios?
Waar bevindt zich het toilet (bij iemand thuis) - ¿Dónde está el baño/aseo/lavabo? (kies maar)
Ook handig als je dan de beschrijvingen kan volgen:
Rechts - Derecha
Links - Izquierda
Rechtdoor - Todo recto
Neem (jij) - Toma
Volg - Sigue

Altijd nuttig voor bij Spaanse vrienden of in de kroeg:
Ik wil (graag) een biertje - Quiero un cerveza.
Een biertje, alsjeblieft - Un cerveza, por favor
Heb je een biertje voor mij? - Tiene un cerveza para mi?
Heeft u een biertje voor mij? - Tienes un cerveza para mi?
Ik moet een biertje! - Tengo que un cerveza!
Dankjewel - Gracias
Alsjeblieft - Por favor
Geen dank - De nada

Jop's categorie (bijna dan... ;):
Ik vond hem aardig/Ik vond haar aardig - Me cayó simpático/a
Je bent aardig - (Tu) eres muy simpático/a (afhankelijk, man of vrouw :P)
Je bent erg lief - (Tu) eres muy cariñoso/a (afhankelijk, man of vrouw :P)
Ik hou van jou - Te quiero

Dianne's afdeling (en die van de Vliegende panters)
Ik heb gekotst - He vomitado
Jij hebt gekotst - Has vomitado
Hij/zij heeft gekotst - Ha vomitado
Wij hebben gekotst - Hemos vomitado
Jullie hebben gekotst - Habéis vomitado
Zij hebben gekotst - Han vomitado

Voor El Gee en Bono ;)
10 - diez
11 - once
12 - doce
13 - trece
14 - catorce
15 - quince
16 - dieciséis
17 - diecisiete
18 - dieciocho
19 - diecinueve
20 - veinte

Nog es voor Nikki:
lessen - las lección
les krijgen in Spaans - tomar clase de español
ik krijg les in Spaans - tomo clase de español
cursus Spaans - curso de español

!Suerte!

14 Comments:

  • At 24 October, 2005 00:38 , Anonymous Anonymous said...

    En leren we in les drie schelden enzo.;)

     
  • At 24 October, 2005 00:41 , Blogger Maarten said...

    Maartje is ook al slachtoffer van die spammers. :(

    Bedankt voor de kroegzinnetjes Maartje. Dit gaat inderdaad sneller dan het mijschrijven van de slsk.

    Schelden lijkt me ook wel leuk ja, een mooi onderdeel voor les 3.

     
  • At 24 October, 2005 00:51 , Anonymous Anonymous said...

    Wat is (als je toevallig een zeeuwse toerist bent op zoek in de hoofdstad) in het Spaans: Welke tram gaat naar Osdorp?

     
  • At 24 October, 2005 07:40 , Anonymous Anonymous said...

    Bedankt LG, maar ik denk dat het Spaans niet zo wijd verspreid is in Amsterdam.

     
  • At 24 October, 2005 09:04 , Blogger Jop said...

    Ik vond hem aardig?!:|:| Ik wil een haar!:P

     
  • At 24 October, 2005 10:38 , Blogger SnoopS said...

    Sorry Jop, maar die kwam ik toevallig tegen in 't woordenboek :P En heb verder geen idee hoe ik 't zou moeten ontleden :P Alhoewel... Denk dat ie zo wel goed is :D Met simpática dan toch :)

    Zie dat sommige andere vormen ook nog mannelijk zijn, heb 't even aangepast!

     
  • At 24 October, 2005 15:44 , Anonymous Anonymous said...

    Ik mis "Ken ik jou niet ergens van?", "Hoe heet (ben) jij?", "Heb je een vuurtje voor me?" en "Kom je hier vaker?".

    Oh nog bedankt voor de tips LG, had zelf nooit zulke briljante zinnen kunnen verzinnen.

     
  • At 24 October, 2005 18:23 , Blogger di-jan said...

    Hee... da was ik nie! Da was iemand anders... da was Els! Maar goed, maakt verder nie uit!
    Heb al een leuke voor het lesje schelden: puta sucio! (Das vuile slet in het Spaans!, ook van de kassameisjes...)

     
  • At 25 October, 2005 21:02 , Anonymous Anonymous said...

    ¡Muy bien! Heb tijdje Spaans gehad op de HEAO, maar meeste is wel weer verdwenen uit mijn hersenpan... We oefenen nog wel 'n keer op MSN, hahaha

     
  • At 26 October, 2005 13:56 , Anonymous Anonymous said...

    weer bedankt ;) dit kan altijd van pas komen :P

     
  • At 27 October, 2005 16:55 , Anonymous Anonymous said...

    Wat staat mijn naam hier vaak boven..
    Wat reageer ik laat..
    Wat een handige tips..
    Ok, ik hou mijn mond al.
    Op naar les 3!

    Vaya!

     
  • At 30 October, 2005 10:46 , Anonymous Anonymous said...

    wordt het niet eens tijd voor les 3

     
  • At 01 November, 2005 19:57 , Blogger Maarten said...

    Wanneer komt je dichtbundel uit Maartje. ;)

     
  • At 03 November, 2005 00:00 , Blogger 4duckie2see said...

    Ik ga nu studeren!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home