SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Friday, February 24, 2006

¡Fiesta!

Wat een feest! Ik ben alweer 1 maand in Madrid... Een maand geleden zat ik rond deze tijd in het vliegtuig, ergens boven Frankrijk (gok ik), een beetje in m'n nieuwe boek "De Zoon in Spanje" te lezen en Jack Johnson te luisteren. Ik had toen nog geen idee waar ik naar onderweg was, behalve dat het gebied Spanje (of preciezer: Madrid) heette.

Inmiddels ben ik zover dat ik weet dat je hier ook gewoon met rood over kan steken, maar ook wat nuttigere dingen, zoals de leerzaamheid van deze trip. Als iemand mij vantevoren had gezegd dat ik drie weken in een hostel had moeten 'wonen', had ik diegene vast hard uitgelachen. Dát doe je toch niet en dat hou je toch niet vol.. Nouja, dat valt dus mee. Het kan best. Als je het maar niet vantevoren weet, want dan ren je gillend weg (waarheen is alleen dan de vraag ;)). Gelukkig heb ik wel binnen deze eerste maand een mooie kamer in een leuk huis gevonden. Tapas beginnen gewoon te worden, net zoals het reizen met de metro. Ook de eettijden zijn enigszins ingeburgerd, hoewel ik de siesta gewoonlijk dan weer oversla (vandaag uitgezonderd). Het contact met Nederland is ook wat veranderd, sommige mensen spreek ik nog regelmatig, maar helaas werkt dat niet bij iedereen zo. De Spaanse talencursus is alweer even afgelopen, de gewone colleges zijn net begonnen en daarmee het 'echte' leven zoals het waarschijnlijk nog zo'n maand of 4 gaat duren. Alleen vooruitkijken doe ik liever in een andere post, aangezien ik dit meer een punt vind om even terug te kijken over de afgelopen maand.

Dat was vooral een (geestelijk) gevecht met een kamer, over je drempel heen stappen om tegen Juan en alleman Spaans te praten en mensen leren kennen. Een portie doorzettingsvermogen is daarbij wel gewenst! Gelukkig bleek dat ook in m'n koffer te zitten en kan ik er vanavond met wat anderen ééntje (of meer ;) op drinken :)

3 Comments:

  • At 24 February, 2006 19:08 , Blogger Elsjefieder said...

    Wow, een maand al weer! Gaat echt snel zeg...Drink er vanavond maar lekker op (hoeveel laten we ff in het midden ;))
    En natuurlijk succes met de colleges en het Spaans praten (tegen Juan en alleman! Geweldig! :D) en geniet van je mooie kamer en van alle leuke dingen die je nog gaat beleven in Madrid! :D

     
  • At 24 February, 2006 22:13 , Anonymous Anonymous said...

    Hee Maartje!!
    Het gaat zo te horen allemaal inmiddels wel op rolletjes! Mooi zo. Ow enne had je mn mailtje nog gehad over de 'jaardinges' ;). Hij is er hoor.
    Echt goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt in Madrid. Leuke kamer trouwens!! Goed bezig! Het duurt even maar dan heb je ook wat he, moet je maar denken.
    Wij gaan morgen trouwens lekker carnaval vieren op stratum, ook leuk!!
    Nou nog heel veel plezier en succes in Madrid..en geniet ervan!
    *Ik ga morgen maar weer saai de Edah een bezoekje brengen ;)*

    Doei doei
    xx Annet

     
  • At 25 February, 2006 11:27 , Blogger di-jan said...

    Hahaha hilarisch: tegen Juan en alleman! :D Smakelijk om gelachen... nog steeds eigenlijk ;).
    Maar geniet er nog maar lekker van! Time flies, dus haal er uit wat er in zit! :D
    xxx

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home