SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Tuesday, July 11, 2006

Begin en kanoen

Waar moet ik beginnen? Waar is het startpunt? Ik weet het niet meer... een gekkenhuis is het geweest sinds ik weer terugben. Elke dag was er wel iets en bijna altijd superleuk! Aangezien foto's van Salamanca en aankomst (waar ik eigenlijk moet beginnen) nog op andere pc staan, doe ik 't even achterstevoren.

Afgelopen zondag heb ik gekanoed met een groep oudzwemgenootjes en vrienden daarvan. Mijn enthousiasme niet al te groot (6 uur kanoen!!!) maar toch op de fiets gestapt richting de Krommerijn. En ik heb geen seconde (tot de spierpijn dan) spijt gehad. In september 2005 heb ik met 5 anderen al een keer hetzelfde rondje gemaakt als dat we nu gaan maken. Vanaf de Krommerijn, langs IBB, Ledig Erf, Oude gracht, (Kromme) nieuwe gracht, de boesboes en zo weer via de andere kant terug naar de Kromme rijn. Vorig jaar was het een groot avontuur, vanwege de enorme metalen plaat die in het water stond. Dit jaar hebben we het rondje gewoon af kunnen maken ín de kano. Rondje, rondje, het is toch 3 uur kanoen inclusief een stop bij Il Molino. Maar een prachtige ronde: rivierwater, grachtjes en ten slotte tussen de achtertuinen van mensen door. Puur genieten gewoon! Dus als je nog eens in Utrecht wil gaan kanoen...

Het werd alleen een beetje veel van het goede toen wat mensen bedachten dat we nog wel 'even' naar het Pannenkoekenhuis konden kanoen. De afstand, de wind én de stroming werkten alleen niet mee. Een goede oefening voor het doorzettingsvermogen ;), maar we kwamen er. En de thee en pannenkoek smaakten heerlijk.

Maar als je toch nog es besluit te gaan kanoen, ga dan voor een drie-uren-durend kanorondje door de binnenstad, het was weer prachtig. Oh, het pizza-eet-festijn later op de avond was dat trouwens ook ;)

De foto's komen trouwens van anderen, aangezien ik het niet aandurfde me zo dichtbij water te begeven met m'n fotocamera.

Klaar om te gaan kanoen!
Kristel en ik: vol goede moed aan de peddel...De eerste stop aan de Oude gracht
Weet je... we kunnen er ook wel even uit (om een ijsje te eten)!
Nog even wachten op de rest om weer verder te gaan
Jaa... hier moet je onderdoor! Het allerlaatste en ook allerlaagste bruggetje van de hele route. Op de spinnenwebben na viel het best mee.
Welke pannenkoek zullen we kiezen? (ik heb net een niesbui gehad)
's Avonds na het kanoen hadden we nog een pizza-eetfestijn bij Kristel.
Op foto: Eric, Marisca, labgenootjes Erica, Carel

Op foto: Sander, ik, Kristel, vriend Sander
Thijs had honger zo te zien ;)


1 Comments:

  • At 11 July, 2006 16:44 , Anonymous Anonymous said...

    ik ga de uitdaging wel aan hoor...maar kies dan wel de optie van drie uur :)...ik ga en neem mee?? (wie mee wil...)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home