SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Monday, March 27, 2006

Volar a Holanda

Vliegen naar Nederland. Over precies 3 maanden sta ik rond 16 uur deze tijd met (waarschijnlijk) teveel bagage weer op Schiphol. Drie maanden... en ik heb er net twee achter de rug. De tijd lijkt te vliegen en dat zal hij zeker nog wel blijven doen tot ik weer terugga. Ik moet er nog niet teveel over nadenken, ook al gaat dat haast vanzelf als je bezig bent met de vragen: Wanneer ga ik terug? Wat ga ik nog doen hier nadat ik klaar ben met studeren? Wat ga ik in Nederland doen als ik terugben? Hoe ga ik in hemelsnaam vakantiewerk vinden vanuit Spanje?

Dat zijn dan ook de dingen die me de laatste dagen, ziek thuis, wel bezig hebben gehouden. Maar één van die vragen is nu opgelost: ik sta op 27 juni weer op Nederlandse bodem. En de andere vragen moet ik binnenkort eens uit gaan werken, want een antwoord op die vragen is toch ook best leuk/praktisch/handig.

Heimwee heb ik hier nog niet gekend, maar nu ik een paar dagen met deze vragen bezig ben geweest, denk ik toch wel aan hoe fijn het weer zal zijn tussen familie en vrienden te verkeren.
Af en toe verlang ik wel naar de 'luxe' van een omgeving waarin iedereen weet wat ze aan je hebben en waar veel meer vanzelfsprekend is. Maar de uitdaging van telkens nieuwe mensen leren kennen of de mensen die je al iets langer kent steeds beter leren kennen is eigenlijk net zo leuk, alleen wat harder werken. En misschien denk jij dan nu: dan moet ze tenminste nog érgens voor werken. Inderdaad. Van de studie zal ik nog niet moe worden, hoewel de presentaties en papers toch wel wat dichterbij beginnen te komen... Alleen hard studeren doen de Spanjaarden zelf ook niet, dus dat zal er wel nooit écht van komen hier. En mocht ik dat nog wel moeten doen, dan zal het voor m'n tentamens zijn. Maar daarna heb ik nog 21 dagen om in een willekeurige Spaanse stad/steden (of Portugal...) uit te rusten en van het mooie weer te genieten, voor het geval we dat niet krijgen in Nederland in juli en augustus.

Stiekem toch best een mooi vooruitzicht. Gelukkig, daar mag ik nog precies 3 maanden van genieten!

1 Comments:

  • At 27 March, 2006 20:43 , Anonymous Anonymous said...

    Hee Maartje!!

    Jij hebt het toch maar mooi écht beter daar he!! Lekker hoor..
    Tis zeker al super lekker weer daar bij jullie...bij ons is het ook best mooi (iig warmer) maar ja dan krijg je de regen er gratis bij he..helaas. Maar komt helemaal goed *hoop ik*
    Aaahhh voor mij is dit de laatste uni-week, en vrijdag laatste tentamen en dan stage t/m 7 juli!! Dus dat duurt nog even. Maar ik heb er wel zin in in ieder geval.
    Ben je trouwens weer helemaal beter? Want je was een beetje ziekjes he..wat had je eigenlijk..gewoon griep of..
    Nou in ieder geval..studeer ze maar vooral geniet ervan (maar volgens mij is dit een beetje overbodig want dat komt toch wel goed :))

    Doei doei kus Annet

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home