SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Sunday, January 27, 2008

Niet niets doen

Niets doen kan eigenlijk niet. Je doet altijd wel iets; al is het maar zitten, staan, nadenken, lopen of zoiets. Maar weinig nuttige dingen doen noem ik ook 'niets doen'.

En dit weekend had ik een weekend niets doen bedacht. Of eigenlijk door weinig plannen te maken niets te doen. Donderdag laatste presentatie gehouden, laatste verslag ingeleverd. Vrijdagmiddag alleen nog een gesprekje met docent en stagebegeleider en tot dinsdag heb ik nu studie/stagevrij. Vrijdagochtend gevuld met wat nuttige dingen en daarnaast een wandeling naar de stad en daar uitgebreid koffie drinken. Vervolgens ben ik ook maar weer teruggelopen, want ik had immers toch tijd zat.

Wat moest ik anders doen? Ja... daar kwam dus het probleem op vrijdagavond. Ik had geen zin in mijn altijd bestaande to-do-lijst met dingen erop als foto's uitzoeken.

Wat doe je dan? Ik kwam tot de ontdekking dat niets doen toch echt niets voor me is! Niets moeten, niets hoeven, 't is duidelijk iets waar ik aan moet wennen. Uiteindelijk met een vriend en een fles wijn op de bank beland. Prima. Toch soort van niets doen.

Zaterdag was geen sprake van 'niets doen', want de dag zat van 's ochtends (te) vroeg tot 's nachts gepland. Vandaag was wel weer zo'n dag van niets hoeven doen. En het helpt, als je maar lang genoeg probeert om geen nuttige dingen te doen, lukt het ineens ook beter. Een soort ontwenningsproces van al die drukke weken ervoor. Heel lang uitslapen, ontbijten in bed en tv-series kijken valt bij mij wel onder die noemer. Maar ik voelde me toch wel heel erg als een huisgenoot van mij, die elke week minstens één keer pas na 13u opstaat en pas na 14 of 15u in de douche staat. Vanavond ben ik toch weer bezweken aan mijn drang om wel iets te doen: ik heb allemaal dingen voor de zomervakantie uitgezocht en gelezen. Leuk!

Ik heb dus even tijd nodig om in dat 'niets doen' te geraken, maar ben er dan blijkbaar ook weer redelijk snel op uitgekeken. Voor morgen heb ik maar gewoon weer plannen gemaakt, want dat niets doen is toch niets voor mij :-) (maar ik vind het wel heerlijk om al die niet(s) achter elkaar te plakken in een zin :P)

Labels: , ,

2 Comments:

  • At 29 January, 2008 15:11 , Anonymous Anonymous said...

    LOL...ik kan ook niet niets doen.

     
  • At 30 January, 2008 13:17 , Anonymous Anonymous said...

    Ze bevallen mij steeds beter die dagjes niets op de agenda hebben en dus ook helemaal niets hoeven doen... lekker languit op de bank en de wereld van de binnenkant van mijn oogjes bekijken :-)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home