SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Thursday, August 07, 2008

Perfect en anders

Een oude Amerikaanse chevrolet met vijf mensen en de chauffeur erin met amerikaanse rock en roll nummers door de woestijn van Arica naar Tacna in Peru rijden. Precies toen we in Peru weer in de auto stapten en vertrokken begon California dreaming (voor die niet-weters: liedje dat altijd gedraaid wordt na afloop van Counting Crows-concerten). Een mooi teken vond ik. Werd er oprecht gelukkig van, van de hele situatie.

Met drie mensen op de voorbank (prachtig!), drie achter en dan zo´n lege omgeving (zand), net in een ander land en dan zo met de auto Peru in crossen met California dreaming op de achtergrond. En niet te vergeten de wind die door de auto blies en de warme lucht die door je haren wapperde, omdat t enorm mooi weer was. Ja, dat voelde goed! Was vast een goed teken voor deze mooie reis.

En verder. T is hier anders dan in Peru. Veel latijns-amerikaanser, zeg maar het standaardbeeld van veel mensen op straat die van alles verkopen (nog veel meer dan in Chili), de Peruvianen/Peruanen (wie zoekt op wat nou t goede woord is...) zijn veel kleiner, zien er veel meer hetzelfde uit, ze dragen nog wel vaker traditionele kleding, vervoeren hun kinderen in zakken op hun rug en eten ook echt anders. Mijn darmen waren daar nog niet zo heel blij mee geloof ik, maar hopelijk komt dat morgen voor de 11-uur durende busreis naar Cuzco weer goed.

Vandaag hebben we ook de eerste Nederlanders ontmoet (drie jongens, waarvan er twee samenreisden en de ander met een Zwitsers meisje). T was eigenlijk wel gezellig aan de ontbijttafel daardoor. En meteen zegt een van die jongens: ik ken jou ook gewoon! Je komt uit Utrecht he? En je had eerst langer haar he? En jahoor... heb blijkbaar met hem vakken gevolgd op de uni.
En diezelfde jongen doet ook sociale geografie, maar ben maar niet begonnen of ie ook de mensen kent die ik ken die die studie doen. Een andere jongen kwam ook uit Brabant en toen ging de rest meteen heerlijk de Brabantse accenten nadoen. Els en Dianne, wij zeggen idd wel heel anders worst dan die van boven de rivieren ;-) en zo hadden we nog een paar woorden. Was wel grappig.
Ben benieuwd of ik t nog zo grappig vind als ik de zoveelste Nederlander ben tegengekomen. Maar de jongens zeiden dat we nog een mooie reis tegemoet gingen, zij waren daar allemaal al geweest. Ik kijk dan ook erg uit naar de busreis vanaf La Paz naar Sucre (meen ik).... dat schijnt 10 uur te zijn zonder plee in de bus over wegen van zand (geen wegen eigenlijk) en als t dan waait dan is de weg niet meer zichtbaar. Ja pap en mam, ik doe voorzichtig hoor ;-)

Eerst maar eens de reis naar Cuzco doorkomen morgen (de heeeeeele dag in de bus, van 9 tot 19u ofzo, als we geluk hebben....). Want dat je dan op die tijd ook aankomt... nee! We kwamen iets van 5 uur later dan gepland aan in Arequipa. Omdat we bij ons overstappunt 2 uur moesten wachten (zou niet zijn, maar was niet erg, we zijn met onze chauffeur Tacna ingegaan en hebben daar met zn drieen gegeten en hij heeft ons door de stad gereden). De bus daarna vertrok natuurlijk veel te laat, moest vier keer stoppen, soms ook wel heel lang, en dan controleerden ze riemen (for what its worth, want t stelde weinig voor die riemen), soms ook alle paspoorten of ze wandelden een keer door de bus heen. Ja, dat kost ook weer tijd! En daarna hebben we nog in de file bij een ongeluk gestaan, drie doden begreep ik vanochtend van de Nederlanders. De file stond tot in Arequipa, denken we (vanaf de andere kant dan). Maargoed, om 11 uur s avonds kwamen we toch aan in Arequipa. Dus komt vast ook morgen wel goed.

Vanuit Cuzco voor ik op reis ga nog wel een nieuwe update als t goed is. Daarna is t even stil, want dan ben ik hopelijk aan t wandelen en Macchu Picchu aan t bekijken! Smsen heeft dan ook niet zoveel nut, dus stuur maar lekker mailtjes zodat ik op mijn relaxdag daarna lekker kan lezen ;-).

Hasta luego!

Labels: , ,

4 Comments:

  • At 08 August, 2008 08:12 , Blogger Liverpoolsmeiske said...

    Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Je gaat het nog moeilijk krijgen als je wil bedenken welke foto je op je kamer gaat ophangen :)
    Nederlanders tref je ook overal aan he...en wat leuk dat zij Brabants ook al zo onverstaanbaar vinden :P

     
  • At 08 August, 2008 10:19 , Blogger di-jan said...

    worgst! ;)
    En inderdaad: wat een mooie foto's! :)

     
  • At 09 August, 2008 13:03 , Blogger Unknown said...

    Wauw, klinkt weer errug goed! Ga zo door met genieten en mooie dingen ontdekken ;) Haha en zoals Dianne al zegt: worgst! We spreken het idd écht heel anders uit...

    Enjoy! :)

     
  • At 14 August, 2008 22:01 , Anonymous Anonymous said...

    De bus van La Paz naar sucre is super!!!Gewoon goed boeken, full cama, wc, diner etc en heerlijk slapen! maak e geen zorgen!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home