SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Thursday, August 21, 2008

Tussenstand

Van alles wat je vooral niet wil weten...

  • 16 Nederlanders ontmoet, 2 Vlaammssprekende Belgen en 1 Braziliaans meisje dat Nederlands sprak (waarvan sommige Nederlanders meerdere keren en in meerdere plaatsen, zoals vandaag weer vier mensen die we ook in Copacabana ontmoet hebben, twee stellen).
  • Al teveel wc-rollen gekocht, omdat die nooit ergens te vinden zijn
  • Eten bij een slechte Mexicaan voor de incatrail is echt niet grappig voor tijdens je incatrail
  • Ik heb al een haarband kapotgemaakt (en geen nieuwe meer gekocht, want die heb ik niet gevonden)
  • Ik ben al een scheermesje, drie schuifspeldjes en een haarspeldje kwijtgeraakt
  • Een Ipod die maar niet kan wennen aan de hoogte van (op het moment meer dan) 3800 meter
  • Een tas die alleen maar zwaarder lijkt te worden in plaats van lichter
  • Drie keer op de boot gezeten.. in Peru op het Titicacameer, in Bolivia op het Titicacameer (beide keren onderweg naar een eiland) en in Bolivia over het Titicacameer toen we met de bus naar La Paz reden en de bus op een krakkemikkig soort pondje moest en wij op een bootje
  • Tot nu toe 1 keer weggegaan uit een hostel omdat we het te erg vonden, in Cusco, waarbij het hostel meer leek op een internetcafe en we praktisch buiten sliepen, in de achtertuin van het hostel en met een koude douche
  • Het slechtste ontbijt was gisteren in Copacabana, bij het hostel aan de overkant van ons hostel (eigen hostel serveerde geen ontbijt, maar dat was wel te regelen). De meest stoffige toast die je je maar kan voorstellen, twee sneedjes, met *natuurlijk* jam. Hoogtepunt was het sinaasappelsapje.
  • Het beste ontbijt was die in Arequipa, bij 't hostel Home Sweet Home, waar we bediend werden met twee pannenkoekjes, een gebakken of geroerbakken ei, twee broodjes, sinaasappelsap, thee en natuurlijk jam.
  • De beste douche staat duidelijk in Santiago (nog duidelijker in Utrecht, maar dat is helemaal ver weg), maar tijdens onze tournee was de douche in Copacabana toch lang niet slecht. Hier zijn elektrische douches heel normaal, maar daar komt eigenlijk nooit warm water uit, altijd lauw of koud. En dan ook maar een klein beetje. In Copacabana was 't wel een klein beetje, maar was dat wel heet!
  • Tot nu toe ben ik alleen nog maar verbrand in m'n nek en op m'n hoofd. Twee keer mn pet vergeten toen die wel echt nodig was... maar de factor 50 doet wonderen het merendeel van de tijd.
  • Mijn slaapzak van -10 graden (op de zak zelf staat maar -7) is mijn favoriete onderdeel van mijn rugzak. Elk bed wordt er aangenamer door, zelfs 't bed van gister dat aanvoelde als een matje tijdens de incatrail. Ben zo blij dat ik die bij me heb (en gekocht heb in Chili).
  • De Lonely Planet en Footprint zijn het niet altijd met elkaar eens (reisgidsen voor de niet-weters). Bij Peru was een marktje in Pisac volgens de Lonely planet heel leuk, maar de Footprint zei dat het vooral erg toeristisch was en het leuke er wel af was. De Footprint had deze keer helemaal gelijk. De markt was een commerciele bedoening en het stukje dat niet commercieel was, daar mocht ik van niemand een foto maken (al heeft me dat niet helemaal tegengehouden natuurlijk).
  • De Lonely Planet en Rough Guide zijn 't wel regelmatig met elkaar eens. Onze jungle- en pampatour (vers geboekt) stond in beide boeken als aanrader, soms geven ze dezelfden eettenten, al is dan vaak de een wel wat meer positief dan de ander.
  • Ik heb inmiddels al bijna 10 gig aan foto's gemaakt, maar aangezien ik al een uur zit te wachten op een cdtje downloaden, gaan die foto's er nog altijd niet van komen.

4 Comments:

  • At 22 August, 2008 10:34 , Anonymous Anonymous said...

    He Maartje,
    Leuk om te lezen, En nu dus in La Paz. Ik vond d'r weinig aan, maar de jungle is wel heel mooi! let wel op dat het merendeel van de mensen heel ziek terug komt! Wellicht niet gaan zwemmen int water. En verder heeft de Footprint ALTIJD gelijk!!!Daar hoef je geen onderzoek meer naar te verrichten, maar niet vergeten naar je eigen gevoel te luisteren, zegt vaak toch het meest! Geniet ervan! zal je zo ook mailen met wat tips... als ik die heb!heel veel plezier!!!!liefs carlijn

     
  • At 23 August, 2008 22:42 , Anonymous Anonymous said...

    Hee... Dat is grappig! Ik heb ook bij Home Sweet Home in Arequipa geslapen. Hmm... hij staat vast ergens in de Lonely Planet onder 'budget' of niet? :)
    Veel plezier in de pampa! xx Marleen

     
  • At 26 August, 2008 19:07 , Blogger Liverpoolsmeiske said...

    Begrijpelijk dat je tas steeds zwaarder aanvoelt. Voordat je op reis ging heb je het het beste ingepakt en nu gaat het er denk meer om dat alles in je tas past. En het giga aantal foto's weegt vast ook wel wat ;)

     
  • At 28 August, 2008 09:20 , Anonymous Anonymous said...

    Hoi Maartje, leuk hoor, al die weetjes te lezen. Volgens mij heb je het geweldig naar je zin. En ben erg benieuwd naar de foto's!
    Groetjes uit een grijs en grauw Nederland


    xx
    Nikki

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home