SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Friday, September 19, 2008

Lena Lijstje: boeken

Het verbaast me hoeveel boeken ik al heb gelezen deze vakantie...

Marian Keyes - Nu of nooit
Herinner ik me niets meer van... dat lijkt me wel genoeg zeggen, haha. Maar hij was wel dik!

Cathy Kelly - Wat ze wil!
Voor een chicklit nog best een goede. Vond deze wel erg leuk om te lezen, gevonden in een hostel (het enige Nederlandse boek, de rest was ook prut trouwens) en ook lekker dik.

Vonne van der Meer - Eilandgasten
Vast het meest verantwoorde boek van de reis, maar niet het leukste. Verhalen over mensen die in een bepaald vakantiehuisje verbleven op Vlieland geloof ik. Ik vond het teveel losse verhalen en niet echt leuk. In een restaurant in Sucre gevonden, waar ze echt enorm veel Nederlandstalige boeken hadden, omdat (waarschijnlijk) de vorige eigenaar Nederlands was (en misschien er daarom wel veel Nederlanders komen). Je kan daar ook Bossche bollen eten nl.

Nelleke Noordervliet - Ontgoochelingen
Een heel klein dun boekje van 50 pagina´s die ik op een avondje in het hostel in Mendoza heb uitgelezen. Het enige Nederlandse boekje in de kast, maar ook het enige boeiende boek in de kast. Ik heb m´n eigen boek omgewisseld voor Hundred years of solitude (als ik het goed schrijf), maar dat was in Nederlands al een kansloze opgave, dus in het Engels ben ik eruiteindelijk ook maar niet in begonnen.

Agnita Twigt - Tijdelijk Adres: Andes
De locatie van de verhalen is zo herkenbaar. Het is een soort modern dagboek (met ook mails en weblogstukjes erin) van haar reis door Peru, Bolivia en Ecuador. Ze heeft veel van ´onze´ plaatsen bezocht en een paar andere. Veel verhalen komen heel bekend voor, maar ik heb al twee fouten (echte fouten!) ontdekt in het boek. Zo was de hoogste berg bij de Incatrail bij haar 25 meter lager dan bij mij en dat stond toch echt gewoon op een bordje! En er stond nog zo´n soort fout in. Daarnaast is ze wel erg negatief over alles wat er gebeurd. Ik heb veel dingen die haar overkomen en waar ze over klaagt helemaal niet als negatief ervaren. Dus dat voelde soms wel een beetje als overdreven. Maar dit boek ruil ik toch niet in. Toch leuk als ik er nog ooit aan terug wil denken, al is het boek verder (ook zoals het geschreven is) geen aanrader.

En nu zit er in m´n tas:
Freya North - Pillow Talk
Engels en dik (meer dan 400 bladzijdes), dus ik ben benieuwd of ik het daar de komende tijd tot Nederland nog mee ga redden. Het zou wel handig zijn!

Labels: ,

2 Comments:

  • At 19 September, 2008 11:13 , Anonymous Anonymous said...

    Hoi Maartje, Wat een plezier om jouw verhalen te lezen en wat een niet aflatend enthousiasme waarmee jij je verhalen kunt schrijven. Het zijn wel geweldige ervaringen om zoveel contacten te kunnen leggen op ver van huis verwijderde locaties met zoveel herkenning. In één woord geweldig! We hebben je nieuwe nummer genoteerd en laten nog wel van ons horen. Papa en mama

     
  • At 23 September, 2008 10:30 , Anonymous Anonymous said...

    Dag Maartje!
    Zo dan eindelijk toch nog een reaktie uit Sint-Michielsgestel!
    Super............om zo'n reis te mogen maken!
    Je geniet met volle teugen;je verhalen tonen dat!
    Fijn!
    Wat komt de tijd van afscheid nemen al dichtbij!
    Maar zeker blijven de herinneringen bij je!

    Hier alles goed!
    De vakantie weer voorbij en de herfst in aantocht!
    Maartje, geniet nog maar volop en we horen van je papa en mama het laatste nieuws!

    Groetjes: Toon en Johanna.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home