SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Friday, September 19, 2008

Córdoba: steak en studentenleven

Córdoba is alles wat ik op vakantie nog niet (weinig) heb gedaan. Heel lekker vlees eten (al is de kip hier ook altijd wel heel mals) en veel uitgaan.

Gisteren hebben we de halve stad afgelopen naar een steakplace en uiteindelijk hebben we ´em gevonden. En hebben we allemaal (met z´n 10en) zitten genieten van het heerlijke vlees hier. Daarna met z´n allen naar de bar gegaan en cocktails gedronken. Zijn hier ook goedkoop (2,20 ofzo).

Overdag heb ik een tour gedaan naar het Ché Guevarra-museum in z´n oude huis een aantal dorpen verderop. Zeker boeiend, vooral door alle achtergrondinfo over zijn leven. Verder zijn we naar een Jesuiten-residencia geweest. Mooi gebouw! Vond het museum zelf wat minder boeiend. Daarna nog naar een Duits dorp waar je niet met auto´s mag komen. Niet bepaald interessant. De natuur eromheen was wel aardig, maar na alles wat we al gezien hebben echt totaal NIET indrukwekkend. Maargoed, we hebben het wel gezellig gehad. Twee Nederlandse meisjes, een Spaanse jongen (die comunicacion audiovisual in Madrid studeerde!) en ik.

De busreis van 11 uur was trouwens enorm saai. Een landschap vol bergen rijdt misschien wel niet handig, niet snel maar is tenminste wel leuk om naar te kijken. Dit waren droge vlaktes... saai! Ik overweeg naar Buenos Aires een nachtbus te nemen, als ik dan op een beetje een goede tijd aan kan komen in Buenos Aires (niet ´s nachts nog). Is een stuk relaxter!

Ik wil hier nog een keer echt echt uitgaan, op vrijdagavond naar de club, als het druk is. Vanavond hou ik een avondje off denk ik, want na al die brakke nachten kan ik wel wat slaap gebruiken (´s ochtends word je altijd wel érgens wakker door, zoals vanochtend door de leuke hosteljongen die kamergenoten kwam wekken omdat ze uit zouden checken en toen mij nog even een schouderklopje kwam geven). Het is wel lekker om straks nog gewoon m´n boek te lezen. Al las ik al iets in het hostel over een tangodansvoorstelling hier in het hostel. Dus ik ben benieuwd waar ik eindig vanavond...

En dan ga ik zaterdagavond denk ik met de nachtbus naar Buenos Aires... dan heb ik daar nog mooi een week om relaxed te genieten van die gigantische (en ook drukke) stad!

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home