SnoopS' hoekje

No puedo creer mis ojos...

Saturday, September 20, 2008

Splash out

Het is onbeschrijfelijk hier. Gisteren heeft het de halve dag gestortregend, maar dat heeft me er niet van weerhouden om naar buiten te gaan (regenjas uittesten, broek zeiknat), koffie te drinken met een Duits meisje van mn kamer, Martina. Ze was deze dag aangekomen en we moesten toch wat. Het was echt enorm gezellig, klikte enorm goed! Daarna een rondje bioscopen gedaan, maar geen Engelstalige films gevonden. Toen maar terug naar het hostel en daar (bijna) niet meer weggegaan voor half 2 vannacht.

Een paar potjes pool (ik kan er nog steeds niets van, maar heb wel echt enorm veel lol gehad). Allemaal grapjes over mijn enorm goede strategie (de bal missen of hem de verkeerde kant op poolen). En er toch nog wat ballen in krijgen (waaronder een zwarte, oeps!) Verder thee drinken, kletsen, foto´s van Santiago laten zien aan een Duitse jongen, Marco, die daarheen gaat als volgende stop en praten over de stad.

Toen werden we toch wel een beetje gaar en hebben we met z´n drieen (Marco, Suzie een Nieuw-Zeelandse en ik) een wandeling door de stad gemaakt en belandden we elke keer bij de kerken. Waar dan net regelmatig een mis begon... goede timing! We hebben een lekkere sapjesplek gevonden (zeldzaam hier itt Bolivia...), waar we onze sapjes hebbe zitten drinken. En daarna hadden we met zn drieen de slappe lach omdat we alledrie een natte kont hadden van de stoelen die droog leken maar waar het water aan de onderkant gewoon uit kwam sijpelen. Was een idioot gezicht zoals onze konten eruitzagen. En beetje maf doen om ´normaal´ bij het hostel aan te komen. Daarna lekker knus voor de verwarming gestaan om het te laten drogen.

Daarna nog meer kletsen en relaxen tot de ´all you can eat´ barbecue begon. Ook die was erg gezellig en Martina besloot gek te doen en (terug) naar Buenos Aires te gaan, omdat ze daar iemand ontmoet had waar ze toch nog wel mee af wilde spreken. Gewoon een keer niet je plan volgen, niet logisch doen maar gewoon doen waar je zin in hebt. Avontuurlijk.

Wel jammer, we konden het echt enorm goed vinden samen! En dat van een halve dag eigenlijk. Wel grappig hoe snel dat soms kan gaan hier...

Na de barbecue was het feest. Spontaan feest. Tijdens de bbq speelden er een jongen die gewoon in het hostel verbleef en ook iemand die ze ervoor hadden gevraagd Spaanstalige en Engelstalige muziek. Ik was duidelijk het beste in ´herken het liedje´ (wat we ondertussen zelf speelden). En Creep van Radiohead door de jongen uit het hostel was erg goed! Hij kon wel zingen. Op een gegeven moment gingen de tafels aan de kant, de mensen van hun stoel en de jongen met gitaar banjerde door de bar. Feest! Echt enorm komisch gewoon, het leek hier wel een club. En het was er echt supergezellig en het bier supergoedkoop. We dansten wat op zijn gitaarriedes en daarna ging er een ipod aan de kabel en hebben we daarnaar geluisterd en op gedanst en gekletst. Iets als: zonne goeie (hostel) hebben wij nog niet gehad... is wel op zn plek geloof ik.

Toch nog maar een keer uit, het was al tijd voor de club, de bar konden we wel overslaan. Ze wisten er maar eentje, dus dat werd hem. Met man of 10 erheen gewandeld, bleken de jongens meer te moeten betalen dan de meiden en uitendelijk konden wij drie meisjes zelfs gratis naar binnen. Snapte later wel waarom, de hele club stond vol met mannen. We hadden geluk, er bleek een rockband op te treden. Waarvan ik argh alweer de naam ben vergeten. Maar het was wel rock-rock en wel heel erg gaaf. Al heb ik me maar even in de pit (duwende en springende mensen) gewaagd. Goed concert wel! En dat maakte de stomme internationale muziek voor het concert ruimschoots goed. Want dat voelde een beetje alsof ik ook gewoon in NL had kunnen staan, alleen was ik wel enorm lang voor de club dan..

Was erg gezellig daar, heb nog wat danslessen voor in de Argentijnse club gekregen van een Argentijns meisje die ook in ons hostel zat. Was wel komisch. En verder veel lol gehad met de Duitse jongen Marco. Om 5 uur vonden we het toch wel tijd om naar huis te gaan. Vond het toen wel weer leuk worden (was na het concert), maar was ook wel enorm moe. Dus maar mee terug naar het hostel gegaan, net toen een Argentijnse jongen een gesprek met me aanknoopte. Ach, een leuke hosteljongen is ook al wat.

Vanochtend met een brka hoofd uit bed, staan er gewoon een aantal uit de club al klaar om weg te gaan. En weer komt die vraag.. waarom blijf je niet een nacht langer? Kunnen we nog een avond uitgaan, kun je mee naar de trekking, want daar moeten we ook met zn drieen voor zijn (en nu alleen Marco en Susie). Gister ook al vaak die vraag gehad... vele overhaalpogingen. En ik geloof dat ik ook maar gewoon mee ga doen aan dat avontuur van Martina, van je plan afwijken en gewoon wat geks doen. En hier nog een nacht blijven ook al is er in de stad overdag weinig te doen of te zien. Morgen dan nog een (voor mij vast zware) trekking. En vanavond misschien nog weer uit, anders hier in hostel nog een feest. Ja, het leven in Cordoba is zwaar!

Splash out. Laat ik het ier nog maar es doen, voor ik het in Nederland weer verleerd ben. En dan kan ik straks (als ze terug zijn) hopelijk nog een keer oefenen met pool. En veel lachen! Ik wil hier helemaal niet weg nl... maar zou ook wel naar BA willen. Maar ga me aan mn gekheid overgeven Ga ik nu met de Ierse jongen uit eten waarmee ik anders in de bus had gezeten vanaaf. Splash out! Liefs!

Labels: , ,

2 Comments:

  • At 22 September, 2008 16:09 , Anonymous Anonymous said...

    Zo te horen vermaak je je prima daar, mooi zo. Hoezo alleen de laatste twee weken? :) Nog een reactie op je boeken, ik ben ook ooit aan Eilandgasten begonnen en het is een van de weinige boeken die ik niet heb uitgelezen, zo saaaaai...
    Geniet nog van de reseterende dagen! Liefs, Joline

     
  • At 22 September, 2008 17:36 , Blogger Liverpoolsmeiske said...

    Zo dat zijn wat posts in een keer :) Heb ik weer een reden om te sog te vertonen... Het klinkt als een gezellige boel daar, wat maar goed is ook. Veel plezier nog!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home